Aftrap haringpromotietour bij Nemo

24 september 2012

Om kinderen over de streep te halen meer haring te eten is het Nederlands Visbureaueen speciale proefpromotietournee gestart. De aftrap was zaterdag 22 september bij museum Nemo in Amsterdam. Met twee bakfietsen en een levensechte ‘Harrie Haring’ werden stukjes haring uitgedeeld aan kinderen die het museum bezochten. Uit consumptiecijfers van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dat kinderen te weinig haring eten. De vis is vooral populair bij vijftigplussers, die meer dan de helft van de haringconsumptie voor hun rekening nemen. Bij gezinnen met kinderen is dit slechts 18 procent.

De tournee gaat langs diverse evenementen, dierentuinen en musea. Dat kinderen haring lekker vinden blijkt overigens ook uit de in het voorjaar georganiseerde haringsmaaklessen in 800 klassen. “Maar liefst 84 procent van de kinderen vindt haring na het proeven ervan erg lekker”,  aldus Lisette Wassenaar. Vanwege het grote succes worden in het najaar ook smaaklessen voor scholen en Buitenschoolse Opvang (BSO) aangeboden, waarbij een vishandelaar in de klas het verhaal van de haring vertelt en de kinderen vervolgens zelf aan de slag gaan met haringhapjes. (foto: Visbureau)

 

Altijd op de hoogte blijven?