Bewuste Visweek in supermarkten

9 september 2014

Deze week is het Bewuste Visweek. In veel supermarkten is extra aandacht voor MSC- en ASC-gecertificeerde vis in de hoop dat de consument deze vis vaker op het menu zet. De Bewuste Visweek is een initiatief van MSC, ASC en het Wereld Natuur Fonds samen met 30 supermarktketens, visleveranciers en bekende voedingsmerken.

Tijdens de Bewuste Visweek worden consumenten in supermarkten erop gewezen dat zij eenvoudig kunnen bijdragen aan een gezonde zee. Producten met het blauwe MSC-logo garandeert dat de vis duurzaam is gevangen. Het groene ASC-logo staat voor kweekvis die afkomstig is van kwekerijen die de natuurlijke omgeving niet aantasten, verontreiniging van rivieren en kustgebieden voorkomen en goed omgaan met hun werknemers.

Dit jaar doen nog meer partijen mee aan de Bewuste Visweek dan in 2013, toen het initiatief voor het eerst werd gehouden. Supermarkten besteden op de winkelvloer en via sociale media aandacht aan de Bewuste Visweek. Consumenten maken al steeds vaker de bewuste keuze als zij voor het visschap staan. Supermarkten springen in op deze groeiende vraag, blijkt uit het feit dat inmiddels één op de drie visproducten in de Nederlandse winkels het MSC- of ASC-keurmerk heeft.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?