Nieuws

Startup BISQ Seafood op Horecava

BISQ Seafood
Foto: Horecava

‘Bye bye Tilapia’ staat er te lezen op de website van BISQ Seafood. Twee jaar geleden begonnen Robert Jan, Yoram en Feddo deze start-up. Hun producten bevatten uitsluitend vis uit de Noordzee en geen kweekvis. De startup presenteert zich in het Innovatie- en Startup-LAB tijdens de Horecava. Deze vakbeurs voor de horeca vindt plaats van 7 tot en met 10 januari 2019.

BISQ Seafood

71 procent van de vis die wordt gevangen op de Noordzee gaat volgens de mannen van BISQ Seafood naar het buitenland. Daartegenover staat de import van kweekvis zoals de bekende Tilapia. BISQ Seafood wil dit veranderen. Geïnspireerd door de rijke, lokale seafoodcultuur van landen als Spanje Portugal en Japan brengt de startup Noordzee bisque en Noordzee vissoep op de markt. Beide zijn gemaakt van lokale verse groenten, de ‘spices’ van Madame Jeanette en natuurlijk vis uit de Noordzee.

“We willen met onze start-up graag een bijdrage leveren aan de situatie van de onderwaardering van de Noordzee vis in ons eigen land” vertelt Robert Jan. “We gaan op zoek naar toffe recepten waarin vergeten vissoorten en ander lekkers uit de Noordzee een grote rol spelen. Zo maken we optimaal gebruik van wat de zee ons biedt. Daarbij maken we zoveel gebruik van de verwaarding van reststromen zoals graten. No food wasted!”

Horecava

De 63e editie van de Horecava start 7 januari. Deze vakbeurs biedt vier dagen lang inspiratie voor professionals in de foodservice branche. De Horecava 2019 heeft een beursoppervlakte van 12.000m2 met de laatste trends en innovaties, workshops, demonstraties en wedstrijden. Nieuw dit jaar zijn het segment Food mobility en de Horecava Street Takeover. De Horecava vindt plaats van 7 tot en met 10 januari in de Rai in Amsterdam.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *