Nieuws
garnalen

Binnenkort start de tweede promotiecampagne voor de Hollandse garnaal. Deze tweede campagneperiode loopt van 25 maart tot 21 april 2019. De hoofdboodschap van de campagne: De Hollandse garnaal is lekker, gevarieerd, lokaal en verantwoord.

De Hollandse garnaal is een echte smaakmaker uit de Noordzee. Het kleine schaaldiertje heeft een uitgesproken maar subtiele zilte smaak en malse, stevige structuur. Met deze eigenschappen steekt hij met kop en schouders boven zijn soortgenoten uit. Omdat deze garnaal zo’n krachtige smaak heeft kun je met een handje garnalen al eindeloos variëren en een ware smaakexplosie toevoegen aan je gerecht.

In de voorjaarseditie ‘Hollandse Lente’ van Delicious magazine krijgt de Hollandse garnaal veel aandacht . In dit magazine, dat vanaf 27 maart verkrijgbaar is, staat een 10 tot 12 pagina tellende ‘Chefs on a Mission’-reportage met recepten. De reportage gaat uit uitgebreid in op de hoofdboodschap van de campagne: lekker, gevarieerd, lokaal en verantwoord.

Chefs on a Mission

Het doel in deze tweede campagneperiode is een positieve beleving rondom de garnalenvisserij mee te geven. Daarom gingen culinair ondernemer Samuel Levie en ‘GaultMillau Jonge Topchef 2019’ Jim de Jong begin februari op pad met een garnalenvisser uit Stellendam. Dit gebeurde onder het thema ‘Chefs on a Mission’.

Er is een vijftal nieuwe recepten ontwikkeld met Hollandse garnalen. Alle recepten hebben de signatuur van De Jong en Levie. De recepten zijn direct bereid en gefotografeerd op de visafslag in Stellendam.

Visspecialisten en andere ondernemers die willen meedoen aan de promotiecampagne van de Hollandse garnaal kunnen promotiemateriaal bestellen bij het Nederlands Visbureau.

 

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *