Het Nederlands Visbureau organiseert deze maand de laatste activiteiten in het kader van de campagne ‘Makreel Vetgoed’. Scholen kunnen een gastdocent uit de vissector uitnodigen en eind van de maand kunnen belangstellenden terecht op de Seafood Expo Global. Al met al een vetgoed voorjaar.

Vis in de klas!

School vol vis

Voor bovenbouwleerlingen van basisscholen is educatiemateriaal ontwikkeld over de productgroep vis en de vissector. Naast een educatieve film en een ‘doe-krant’ voor in de klas, kunnen scholen een bezoek van een gastdocent aanvragen. Met een actieve benadering van zevenduizend basisscholen is het streven komend jaar ten minste 250 klassen te bezoeken.

Mensen uit de vissector die willen bijdragen aan het enthousiasmeren van de consumenten van de toekomst middels een bezoek aan een school in de eigen regio, worden van harte uitgenodigd zich te melden bij het Nederlands Visbureau (info@visbureau.nl).

Het staartje van de campagne

April staat in het teken van makreel. Makreel is Vis van de Maand en bovendien vinden deze maand ook de laatst geplande activiteiten plaats in het kader van de campagne Makreel Vetgoed. Inmiddels is in twee uitzendingen van het RTL4 lifestyle tv-programma ‘Eigen huis & Tuin: lekker leven’ een gerecht bereid met makreel door chef-kok Hugo Kennis. Tijdens de kook-items werd ook ingegaan op de voordelen van makreel.

Dat makreel een vetgoede keuze is, communiceren we een maand lang met digitale wachtkamerreclame. Met 1,5 miljoen patiëntcontactmomenten en 4,4 miljoen views per maand een zeer effectief medium. Daarnaast wordt iedere maand ook een HealthQuiz gecommuniceerd op deze digitale reclamezuilen. De vragen van de quiz in april staan in het teken van ‘Zo gezond als een Vis’ met als afzender het Nederlands Visbureau.

Makreel & food-influencers

Makreel vet Goed_Visbureau

Makreel krijgt een hoofdrol in de Foodybox van Kroon op het Werk. Deze lente-editie met nieuwe, bijzondere of gewoon hele lekkere producten wordt naar honderd geselecteerde food- en lifestyle bloggers gestuurd. Daarnaast gaat de box ook naar vijftig culinaire en life-style redacties van kranten en tijdschriften. Om redacteuren en social media influencers enthousiast te maken om met makreel aan de slag te gaan, worden ook het makreel-receptenboekje, extra achtergrondinformatie en een inspiratiereceptvideo gedeeld.

Vis op de barbecue

In de zomerperiode wordt de barbecue weer geïnstalleerd op menig buitenterras. Het Nederlands Visbureau heeft een samenwerking met het televisieprogramma ‘Ik BBQ voor jou’. Grillmeester Ralph de Kok zal in een serie van zes afleveringen aan de slag gaan met vis op grill. Het programma is elke zaterdag te zien om 16.30 uur. Het programma wordt herhaald op zondag- en zaterdagochtend en is 24 uur per dag online terug te kijken via het YouTube kanaal. Het uitzendseizoen start op zaterdag 7 mei 2022.

Seafood Expo Global

Seafood Expo Global Visbureau

Dinsdag 26 april is het zover, dan start de driedaagse wereldvisbeurs, Seafood Expo Global, voor de eerste maal in Barcelona. In hal 3 van het beursgebouw FIRA heeft het Nederlands Visbureau een prominente plaats verkregen voor het Holland Paviljoen, waarin vijftien bedrijven zijn ondergebracht. Op de website van het Nederlands Visbureau vinden belangstellenden alle informatie om hun bezoek aan de beurs te plannen. Ook kunnen hier online gratis VIP-tickets voor toegang worden besteld.

Visbureau_logo

Altijd op de hoogte blijven?