Hollandse Nieuwe Stijl, haringseizoen en vis van de maand

Hollandse Nieuwe Stijl_met Miljuska

Hollandse Nieuwe Stijl met Miljuschka

Voor de campagne Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt, heeft het Nederlands Visbureau culinair expert, foodie en haringliefhebster Miljuschka gevraagd vier Hollandse Nieuwe Stijl-recepten te bedenken. Ze zijn allemaal eenvoudig te maken en onweerstaanbaar lekker. De recepten worden gedeeld via Miljuschka haar social mediakanalen en haar website. Het Nederlands Visbureau deelt de recepten met haar volgers op Visrecepten.nl en de gelijknamige social mediakanalen. Daarnaast is een special edition receptenfolder geproduceerd met Hollandse Nieuwe Stijl met Miljuschka recepten. Dit receptenboekje wordt binnenkort onder de visdetaillisten gedistribueerd om mee te geven aan hun klanten.

Voor wie neem jij vandaag een visje mee?

Van de poster als actie ‘Voor wie neem jij vandaag een visje mee?’ die inspeelt op de huidige coronacrisis zijn, samen met de etiketten, inmiddels meer dan vijftienhonderd pakketten verspreid. Na de positieve reacties is deze ook verschenen in tal van kranten, tijdschriften en online. Inmiddels is een tv-commercial vervaardigd, waarin de oproep van de poster als slotpleidooi fungeert. Op dit moment wordt binnen het Visbureau de laatste hand gelegd aan een vervolgactie.

Start haringseizoen

In aanloop naar de start van het nieuwe haringseizoen bereidt het Nederlands Visbureau op dit moment de promotieactiviteiten voor. De traditionele veiling van het eerste vaatje op 11 juni moet plaats maken voor een andere vorm van pr-moment(en). Voor de winkelvloer is inmiddels nieuw POS-materiaal Hollandse Nieuwe (NL en Dld.) beschikbaar opdat de vishandelaar de materialen tijdig kan bestellen en ontvangen.

Schol als vis van de maand

Schol, vis van de maan_foto Nederlands Visbureau

Ter promotie van schol startte het Visbureau eind april al een online actie waarin de vraag #waaromdie stippen? is gesteld. Het antwoord werd geboden met een filmpje op social media (#daaromdiestippen). Ook is content verspreid onder de visspecialisten om te gebruiken of delen op eigen online kanalen. Voor de winkelvloer is de poster met bijbehorende recepten in de serie #visvandemaand verspreid. De hele maand zullen uitingen op voornamelijk social media de revue passeren.

Lees ook
Haringkoningin Anneke Ouwehand streeft naar meer

Haringkoningin Anneke Ouwehand streeft naar meer

Anneke Ouwehand uit Katwijk, beter bekend als ‘De Haringkoningin’, start onder deze naam een bedrijf met haringworkshops, haringparty’s en demonstraties haringsnijden. “Ik wil dat haring in Nederland op de kaart blijft, ook in de toekomst.”

Schuitemaker wint Enige Echte Haringsmaaktest

Schuitemaker wint Enige Echte Haringsmaaktest

De enige echte Haring Smaaktest gaat ieder jaar op zoek naar de lekkerste haring in de Leidse regio. Dit jaar kwam de haring van Schuitemaker’s Vishandel uit Katwijk als beste uit deze test. De tweede plaats was voor De Klok uit Voorhout en De Visarend uit Voorschoten belandde op de derde plaats.

Machinaal strippen van schol biedt soelaas

Machinaal strippen van schol biedt soelaas

Het handmatig strippen van schol op zee is vaak onderhevig aan kritiek van viskopers. Zij zien soms grote verschillen per partij waarbij zelfs het verlies van visvlees aan de orde is. Het gebruik van een stripmachine voor schol kan in dat geval soelaas bieden.