Sponsor Emondt-KMI wil winkels inrichten volgens de 3E's

14 oktober 2019 Petra Hermans-Taekema
Frank Verkoelen (r) en Ronald de Kleer voor het pand van Emondt-KMI in Apeldoorn (foto: Petra Hermans-Taekema).

Deze Visbeurs is Emondt-KMI een van de grotere sponsoren. We stelden vijf vragen aan algemeen directeur Frank Verkoelen en adviseur vis Ronald de Kleer.

1. Wat is Emondt-KMI voor bedrijf?

“De Emondt Groep is ontstaan na de fusie anderhalf jaar geleden van Emondt (Enschede) en KMI (Apeldoorn). Emondt-KMI (Apeldoorn) produceert winkelinrichtingen, gekoeld en ongekoeld, voor speciaalzaken en horeca. Fresh Food Interiors (FFI) is de verkooporganisatie voor de winkelinrichtingen en werkt ook vanuit Apeldoorn. In Enschede zijn gevestigd: Emondt Multiclima, Emondt Koeltechniek en Emondt-KMI Servicenet . In totaal werken er zo’n 125 vaste medewerkers bij de Emondt groep.

2. Waarom staan jullie op de Spakenburgse Visbeurs?

“Wij willen ons graag meer profileren in de visbranche. Op de Visbeurs staat de vissector volop in de schijnwerpers. We leveren veel visspeciaalzaken en zijn constant bezig om onze winkelinrichtingen verder te ontwikkelen. Tijdens de Visbeurs showen we onze nieuw ontwikkelde vistoonbank voor de visbranche.  Ook willen we onze visie uitdragen over onze ergonomische-, ecologische- en economische aanpak (de 3 E’s) van produceren en het inrichten van winkels.

3. Waarom zijn jullie sponsor van de beurs?

“We zijn sponsor van de beurs geworden omdat we eigenlijk vooral bekend zijn bij bakkerijen en slagers en nog niet genoeg in de visbranche. Daarom willen we daar nu wat prominenter aanwezig zijn. Zo waren we ook op het VIP-event en de Haringdag in Spakenburg, waar we onder andere meededen aan de Botterrace en sponsor waren van de VIP Tent. We willen zichtbaarder zijn en presenteren ons nu vaker op events. Daar hebben we veel contact met de ondernemers.”

4. Wat vinden jullie van het thema Ready for the future?

“Toen het thema van de visbeurs ‘Ready for the future’ werd bekendgemaakt, werden we daar erg vrolijk van. Want dat is precies wat wij ook willen uitdragen. Er zijn tal van ontwikkelingen die wij graag willen tonen. We hebben veel kennis over bouwwijzen van winkelinrichting en koeltechniek. We gaan altijd voor een verantwoorde aanpak waarbij de 3 E’s centraal staan: Ergonomie (bukken, tillen), Ecologie (milieuvriendelijk, duurzaam) en Economie (verdienmodel). Deze zaken willen we optimaal bekijken en benutten en zijn daarbij ook bezig met MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen). Dit doen we allemaal om onze klanten nog beter te kunnen bedienen. Hoe kan het in de toekomst beter, sneller en tegen minder kosten voor zowel onze klanten als ook voor onszelf?”

5. Tonen jullie iets nieuws op de beurs?

“Op de beurs hebben we een complete winkelinrichting staan, die al verkocht is. Hij gaat na de beurs naar een winkel van Spakenburger Bram van Diermen in Rotterdam. We willen vooral praten met de ondernemers die op de beurs komen en hen de nieuwste mogelijkheden in vitrines en koelinstallaties laten zien maar ook van hen horen wat deze ondernemers bezighoudt. Op deze wijze leren wij de visbranche steeds beter kennen en zullen de visondernemers ons eerder weten te vinden”.

Altijd op de hoogte blijven?