De start van het seizoen Hollandse Nieuwe wordt traditioneel ingeluid met de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe. Het Nederlands Visbureau organiseert dit evenement op donderdag 11 juni.
Vanaf vrijdag 12 juni is de nieuwe haring weer verkrijgbaar. Deze dag van de week hebben de haringhandelaren verkozen om een middenweg te vinden tussen de te risicovolle dinsdag eraan vooraf (voldoende verwerking van dan geschikte, vette haring) en de week erna, wat erg laat zou zijn. Op deze wijze wordt een ‘verkoopweekend’ gewonnen.

Een aparte nieuwsbrief over het nieuwe haringseizoen zal binnenkort aan alle vishandels worden verstuurd. De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar Stichting Ambulancewens. Deze stichting is dagelijks actief om laatste wensen te vervullen van immobiele (mensen die afhankelijk zijn van ambulancevervoer) terminale patiënten met behulp van speciaal daarvoor ontwikkelde ambulances.

Visculinair magazine

Visculinair

De voorjaarseditie van Visculinair magazine is verschenen. Het Visbureau biedt dit serviceartikel voor consumenten aan, dat door veel visdetaillisten wordt gebruikt als blijk van waardering naar hun klanten. Alle abonnees hebben ­inmiddels de gewenste oplage ontvangen.
Losse bestellingen zijn mogelijk via webshop-visbureau.nl

Seafood Expo Global

SEG_Holland Paviljoen_foto visbureau

De voorbereidingen voor deelname aan de Seafood Expo Global in Brussel door een groep Nederlandse bedrijven binnen het Holland Paviljoen bevinden zich in de laatste fase. De tekentafel is gevuld met de inrichting van de stands en de laatste hand wordt gelegd aan alle logistieke zaken. Geïnteresseerden uit de vissector die als bezoeker naar de beurs willen gaan, kunnen hun bezoek plannen.
Alle informatie hierover is te vinden op visbureau.nl/nieuws/holland-paviljoen-op-seafood-expo-global-2020

De Kleine Smaakmaker gaat de grens over

Garnaal_visbureau campagne

De Hollandse garnaal-campagne ‘de Kleine Smaakmaker’ is inmiddels in Nederland succesvol afgesloten met een out of home campagne en samenwerkingen met een aantal gerenommeerde mediatitels waarbij ook het kookboekje ‘de Kleine Smaakmaker’ onder de aandacht werd gebracht. Voor de laatste fase van de campagne waarbij promotie van de Hollandse garnalen in België en Duitsland wordt ingezet, zijn de laatste voorbereidingen in volle gang. De communicatiestrategie voor deze markten is gebaseerd op storytelling, waarbij het verhaal achter de Hollandse (grijze) garnaal centraal staat.
Campagneperiode: eind maart-begin april 2020.

Altijd op de hoogte blijven?