De kracht van gepersonaliseerde verpakkingen

De Zeelgilde_Delmo_foto: Skefdeluxe Inside Media

Arie Schot (eigenaar) en Vivian Joore-Buys (bedrijfsleider) (foto: Skefdeluxe Inside Media).

Ze hebben de mooiste winkel van Bergen op Zoom. Daar zijn Arie en Johanna Schot (eigenaren) en Vivian Joore (bedrijfsleider) van Visgilde De Zeeland van overtuigd. Dat hebben ze naar eigen zeggen te danken aan de sfeer in de winkel en de service en kwaliteit die ze bieden. Ze besteden veel aandacht aan de verkooppresentatie. Daar horen ook de verpakkingen bij: om de naamsbekendheid van de winkel te vergroten, is er gekozen voor gepersonaliseerde verpakkingen bij Delmo.

Schot was al langer van plan om zijn verpakkingen een eigen uitstraling te geven. “Het Visgilde werkt met dezelfde soort verpakkingen. We hebben onze papieren tassen en zakken laten bedrukken met ons logo met daaronder plaatsnaam Bergen op Zoom, dit om verwarring te voorkomen. Mensen denken bij de naam Zeeland toch vaak aan de provincie,” aldus Joore.

Martijn Koster is hun contactpersoon bij Delmo. “Vooral in een winkelcentrum is zo’n tas de beste reclame die je kunt hebben. Zo zorg je voor een groter bereik. Een ander mooi voorbeeld is het drukken van logo’s op saladebakjes. Staat dat saladebakje bij een feestje op iemands tafel, dan zien anderen waar de gastheer of -vrouw de producten vandaan haalt.”

De kosten van gepersonaliseerde verpakkingen liggen iets hoger dan verpakkingen zonder logo of bedrijfsnaam. “Die kosten kun je echter zien als reclamekosten. En dan ben je opeens veel goedkoper uit.” Ook door grotere aantallen te bestellen, blijven de kosten beperkt. “Daarom hebben we een grote order bij Delmo geplaatst,” aldus Schot. “Het gaat om zo’n drie tot vier pallets aan verpakkingsmateriaal. Gelukkig hoeven we dat niet in de winkel op te slaan, want ook daar zorgt Delmo voor.”

Juist omdat ruimte schaars is, vooral in een winkelcentrum, ziet Koster dat klanten steeds vaker wekelijks in plaats van maandelijks bestellen. “We bezorgen tweemaal per week, en het vervoer hebben we in eigen handen. Dat doen we vanuit verschillende plekken in Nederland, zoals Tilburg en Groningen. We kunnen als Delmo alles leveren: van reinigingsmateriaal en verpakkingen tot toonbankinrichting.”

Schot en Joore zijn tevreden over het bedrijf. “De samenwerking is heel goed. Het persoonlijke contact vinden we een pluspunt. Bovendien denkt Martijn met ons mee. Laatst belde hij ons met de vraag of we nog verpakkingsmateriaal wilden bestellen, omdat de prijzen omhoog zouden gaan. Dat werkt heel prettig. Ook hebben we geen omkijken naar het voorraadbeheer.” Martijn: “Bij Delmo gaat het ons niet alleen om de knikkers, maar ook om het spel. We willen een goede relatie opbouwen met onze klanten en zijn niet uit op korte termijnwinst.

Delmo_logo klein

Delmo
Gouda
Groningen
Tilburg
+31 (0) 88-8543 700
www.delmo.nl

Lees ook
‘Ik weet nu waar ik over praat’

‘Ik weet nu waar ik over praat’

Ze werkte in de zorg en had helemaal niets met vis. Maar toen Jody Sluiter (27) een andere baan ging zoeken, kwam ze toch in een viszaak terecht. Ze werkt met veel plezier bij Palingboot Het Bottertje in Kampen en doet de mbo-opleiding Verkoopmedewerker vis bij SVO vakopleiding food.

La Fish Junky Viking Bagels

La Fish Junky Viking Bagels

Bagels zijn hip en trendy en het is weer eens wat anders dan een pistoletje. Je kunt er eindeloos mee variëren. Epos deelt met de lezers van Vismagazine de recepten voor La Fish Junky Viking Bagels en La Fish Gravad Lax Bagels.

Van bijbaan naar eigenaar

Van bijbaan naar eigenaar

Dat het snel kan gaan in de viswereld, bewijst ondernemer Albert Post. Albert is pas zeventien jaar, maar nam vorig jaar de viszaak van zijn voormalige werkgever over. Nu runt hij Viswinkel Van Triest aan de Beek in Elburg én volgt hij de mbo 2-opleiding Verkoopmedewerker vis bij SVO vakopleiding food.