Alles wordt duurder en er is weinig personeel. Ondernemers zoeken naar mogelijkheden en Epos biedt hen handvatten. “Een uitkomst”, vindt Noëlle Bensi van de Visjuwelier.

foto's: Oscar van der Wijk 

We horen steeds vaker dat versspeciaalzaken meer ondersteuning nodig hebben, zegt Epos-rayonmanager Pascalle Veerman. “Ook visspecialisten hebben minder tijd om bijvoorbeeld nieuwe recepten te bedenken, en vaak te weinig geschoold personeel om bijzondere gerechten te bereiden.”

Productkennis

Dat beaamt Noëlle Bensi van de Visjuwelier in Capelle aan den IJssel. “Het is gigantisch druk. Het is telkens puzzelen: dure vis, dure energie, een consument die minder kan en wil betalen en wél terugkomt vanwege de goeie producten. Ik houd zielsveel van ‘mijn’ Visjuwelier maar ik kan me ook voorstellen dat sommige collega-visspecialisten de handdoek in de ring gooien.”

Noëlle krijgt gelukkig hulp van haar man Tarik. “En ik ben heel blij dat ik Pascalle op een beurs ontmoette. We raakten gelijk aan de praat over viswinkel-ervaringen en hoe je gerechten nog beter kunt laten smaken. Ik ben stapelgek op koken! Mijn buitenlandse roots vind je terug in alles bij de Visjuwelier en vooral in de gerechten."
Noëlle: "Onze top drie is momenteel Surinaamse bami, Spaanse paëlla en Franse pasta met zalm en verse bladspinazie in zelfgemaakte carbonarasaus. Pascalle’s productkennis en enthousiasme maakten me nieuwsgierig naar de Bieze couscous en andere producten. Dus kwam ze bij me kokkerellen.” 

Geld- en tijdwinst

Maaltijden Epos_ADV VIS 2-2023_foto Oscar

Het bleek onwijs leuk. Pascalle kwam gelijk met de biologische aardappelboer aan, en proefde meteen de vers gesneden patat plus Noëlles versgebakken kibbeling. Vervolgens gingen de twee met Epos- en Biezeproducten aan de slag. Eerst maakten ze couscous met gegrilde zeebaars. Noëlle: “Zo kende ik ‘m niet, heel smakelijk. Tot nu toe maak ik couscous zelf, maar die van Bieze is heel lekker en die hoef ik alleen maar te verrijken. Een flinke geld- en tijdswinst!”.  

We kijken mee hoe je de klant in deze dure tijd toch iets bijzonders kunt voorzetten

Net zo heerlijk bleken de Aziatische noedels met zalmsaté en Epos yakitorisaus, en de witte rijst met fou yong hai met garnaaltjes en kabeljauw. Noëlle: “Behalve nieuwe smaken en een inspirerende ochtend heb ik ontdekt hoe eenvoudig je dit allemaal kunt maken! Dit heeft me bewuster gemaakt; ik maak om de dag nieuwe maaltijden, vers, hooguit voor twee dagen. Maar goede basis kant-en-klaar producten zijn wél een uitkomst. Moet ik eens weg, dan kan elke medewerker dit maken. Dit biedt kansen. En vooral: het is heerlijk. Deze gerechten slaan gegarandeerd aan bij onze klanten.”

Noëlle verandert regelmatig de toonbank­indeling waarbij ze met smaken en kleuren speelt. De Epos gerechten gingen bijvoorbeeld gelijk in zwarte gesealde bakjes met sticker in het zelfbedieningsmeubel. Noëlle lacht: “Razendsnel uitverkocht.”

Epos winactie 2023

Epos Familypakket Winactie

Juist in deze dure tijden laten we onze vaste klanten onze waardering zien - met een unieke winactie: we verloten 20 Familypakketten vol producten van Epos, Dutch Spices, Bieze Deli, Lisimo, Neven Food en BeFood, ter waarde van 500 per pakket! Meedoen? Alleen aanmelden op epos-specerijen.nl/familypakket is genoeg.

epos_logo

Epos Specerijen
Galvanistraat 20
3861 NJ Nijkerk
+31(0) 33 24 77190
www.epos-specerijen.nl

Altijd op de hoogte blijven?