Ingrediënten
Uit dit dossier
Wat worden de trends in 2021?
Lokaal, gemak, barbecue en blending. Wat worden in 2021 de trends bij de bakker, slager en visspecialist?
Foodtrends per branche
Naast deze algemene foodtrends, zie je bij bakkers, slagers en visspeciaalzaken een aantal producttrends. Hier zetten we er een aantal op een rij.
Trends 2021: van digital food tot injera
Dat de pandemie ook in 2021 haar sporen zal nalaten op het gebied van food, zal geen verrassing zijn. Foodtrendwatcher Anneke Ammerlaan en retaildeskundige Paul Moers over de blijvende effecten en de te verwachten ontwikkelingen voor volgend jaar. De hoofdmoot van de foodtrends wordt vooral lokaal, eenvoudig maar vooral troostrijk voedsel.
Foodservice levert belangrijke bijdrage
Consumenten weten dit jaar de weg naar de viswinkels en -kramen goed te vinden. Verse producten, kwaliteit, service en voorlichting worden steeds beter gewaardeerd, net als variatie in (bij)gerechten. Vanuit de foodservice wordt de visspecialist op veel manieren ondersteund.
Profileren met eigen smaakstijl
Gerechten vormen een steeds groter deel van de verkoop. Dat biedt visspecialisten de kans om meer dan ooit met hun eigen stijl en smaak extra markt te veroveren. Ondersteuning daarbij van leveranciers is altijd welkom en inspirerend.
Vismagazine 9 | november 2020

De thema's van dit nummer van Vismagazine zijn trends en zakelijke dienstverlening.
Bekijk de inhoudVerpakkingsspecial 2020
Digitaal magazine
Viswijzer 2020
Superaanbieding
Vismagazine Nieuwsbrief
Ontvang tweewekelijks de gratis digitale nieuwsbrief van Vismagazine en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de vissector.
InschrijvenEvenementen
Video Vis