Social media is populair en voor een ondernemer een goede manier om zijn of haar doelgroep te bereiken. Hoe kun je met de juiste beelden de aandacht grijpen van de vluchtige consument? Pauline Weuring van Uit Pauline’s Keuken en culinair fotograaf Remko Kraaijeveld geven acht tips.

1. Eenheid
Zorg voor eenheid in je kanaal. Door bijvoorbeeld steeds hetzelfde filter te gebruiken, creëer je samenhang. Dat straalt rust uit en nodigt uit om te volgen. 

2. Duidelijk verhaal
Zorg voor een duidelijk verhaal. Zo geef je socialemediakanalen zeggingskracht.

3. Fotografiecursus
Volg een fotografiecursus, zodat je de basis onder de knie krijgt. Met een filter kan je een slechte foto niet maskeren.

4. Aantrekkelijke foto's
Zorg ervoor dat je foto’s altijd scherp zijn en uitnodigen om het product te eten.

5. Houd het simpel
Less is more. Door het beeld simpel te houden zorg je voor focus.

6. Goede belichting
Maak gebruik van goede belichting, bij voorkeur daglicht. Gebruik geen tl-licht! 

7. Neem de tijd
Neem er de tijd voor. Dit kan ook efficiënt door op één dag twintig foto’s te maken en deze gedurende de maand te delen. 

8. Geef een kijkje achter de schermen
Mensen vinden het leuk om de persoon achter het bedrijf te leren kennen. Laat niet alleen producten zien, maar geef ook een kijkje achter de schermen. 

Meer weten over de kracht van beeld? Lees dan het complete artikel van Christiaan van Beemen in Bakkers in bedrijf 8-2019, Vismagazine 8-2019 of Vlees 7-2019 (verschijnt 29 november). Nog geen abonnee? Sluit dan een abonnement af en lees het artikel online.

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?