Al 130 restaurants doen mee aan Mosselweek

Meer dan 130 restaurants in heel Nederland doen al mee aan de Nationale Mosselweek en serveren tijdens deze promotieweek Zeeuwse mosselen. Van 29 augustus tot en met 6 september 2015 vindt de eerste Nationale Mosselweek plaats. Deze week staat volledig in het teken van Zeeuwse mosselen. Voor de promotie van de Nationale Mosselweek is de website mosselweek.nl gelanceerd. Deze website staat nu online. Op mosselweek.nl is een overzicht te vinden van alle deelnemende restaurants.

Mosselweek.nl

Deelnemende restaurants serveren tijdens de Mosselweek een mosselgerecht of -menu voor een mooie prijs. Via de Googlemapskaart op mosselweek.nl is in één oogopslag te zien welke restaurants meedoen, het menu dat ze serveren en voor welke prijs. Ook is er een zoekfunctie waarmee je kunt zoeken op plaats of regio. Consumenten kunnen via de website mosselweek.nl reserveren, hierbij maken ze kans op een weekendje Zeeland.

Restaurants

Restaurants die mee willen doen aan de Nationale Mosselweek kunnen zich inschrijven via mosselweek.nl/horeca. Meedoen aan de Nationale Mosselweek is gratis, restaurants bepalen zelf wat voor mosselgerecht of -menu ze serveren en voor welke prijs.

De Nationale Mosselweek wordt georganiseerd door Het Nederlands Mosselbureau, zij verzorgen de promotie van de Zeeuwse mossel en willen deze in Nederland nog meer bekendheid geven.

Lees ook:

Mosselbureau organiseert Nati0nale Mosselweek

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
WUR berekent echte prijs Nederlandse mosselen

WUR berekent echte prijs Nederlandse mosselen

“Wie echt duurzaam en gezond wil eten, zou Nederlandse mosselen moeten kiezen”, meldden onderzoekers van Wageningen University & Research (WUR). Ze berekenden de echte prijs voor mosselen en keken hierbij naar milieubelasting en de positieve effecten van de productie.

‘Opvallend dat klanten ook nog graag fysiek komen winkelen’

‘Opvallend dat klanten ook nog graag fysiek komen winkelen’

Bij versspecialisten heeft bestellen, zeker na corona, een impuls gekregen. De markt voor bezorging groeit, maar is nog altijd een relatief klein deel van de totale online omzet. En er zijn nog veel ondernemers zonder webshop. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag met Jan Knulst van Proef Zeeland.

Vissen en schelpdieren lokken met licht, geluid en geur

Vissen en schelpdieren lokken met licht, geluid en geur

Voor de Belgische kust werden de afgelopen drie jaar testen uitgevoerd met een zeeboerderij waar mosselen, oesters en zeewier groeien en passieve visserij met innovatieve loktechnieken plaatsvindt. Licht, geluid en geur blijken succesvolle technieken om méér inktvis (zeekat), garnaal en vis te vangen.