Albron en Good Fish tekenen World Oceans Deal

9 november 2021

Foodservice-organisatie Albron en milieuorganisatie Good Fish Foundation ondertekenden 8 november de World Oceans Deal. Hiermee belooft Albron alleen nog maar duurzame vis te serveren die de goedkeuring van Good Fish heeft.

Vis staat overal op het menu waar Albron foodconcepten runt. Om dit aanbod te verduurzamen werkt Albron samen met SmitVis in Veghel, het visbedrijf van vaste partner Sligro. In dit duurzame assortiment zitten vissoorten als mosselen, haring, claresse en schol. Alle vis in dit assortiment – zowel vers, diepvries als conserven – draagt een erkend keurmerk (ASC voor gekweekte vis of MSC voor wilde vis) of een groene beoordeling op de VISwijzer. Een klein deel van het visaanbod komt van andere leveranciers dan Sligro. Hiervoor hebben de partijen afgesproken dat Good Fish daar vooraf een duurzaamheidscheck op doet.

VISwijzer

Good Fish laat weten blij te zijn met het besluit van Albron. Volgens Maud Veraar, directeur van de stichting, hebben veel foodserviceorganisaties vis op het menu die volgens de VISwijzer op rood staat. “Foodservice is naast supermarkten en viskramen een belangrijk kanaal voor de verkoop van vis. Het partnership met Albron brengt ons dichter bij ons doel om in 2030 heel Nederland alleen nog maar duurzame vis te laten eten. Het is mooi om op te trekken met een partner die duurzaamheid zo serieus neemt en voorop wil lopen. Met onze World Oceans Deal laten we samen zien dat verduurzaming mogelijk is en geven we ruchtbaarheid aan het belang ervan.”

Verduurzamen

Duurzaamheid is belangrijk voor Albron. Het foodservicebedrijf serveert op jaarlijks zo’n anderhalf miljoen porties vis en deze verduurzamen past bij de koers die Albron vaart laat Bart van Westreenen, Directeur Inkoop & Supply Chain & Duurzaamheid van Albron, weten. “Lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar zijn onze uitgangspunten. Vis is een geweldig product om op al die punten te scoren. Vis is heerlijk en rijk aan vitaminen, mineralen en goede vetzuren. Samen met Sligro hebben we gezorgd voor een aanbod dat zowel duurzaam als betaalbaar is. We zijn enorm trots op ons partnership met Good Fish. We delen dezelfde dromen en laten zien dat we die kunnen omzetten in daden.”

 

Altijd op de hoogte blijven?