Arnhemse Visbroertjes hebben slechtste slogan van 2019

Visbroertjes_Zilte Zeemeermin

De Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin hebben de Slechtste Slogan van 2019. Hun slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg de meeste stemmen. De broers Luuk en Wiebe de Haan zijn trots op de winst. 

De Zilte Zeemeermin is een viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

Ze hebben de slogan niet zelf bedacht. "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje", vertelt Wiebe de Haan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is me altijd bijgebleven".

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' was een duidelijke winnaar. 24 procent van de stemmen ging naar deze slogan. De nummer twee, het UWV met 'Werken met zinhoud' kreeg 14 procent van de stemmen en de nummer drie, 'Uit onze handen uw tanden' van Steven de Vries Tandtechniek 11 procent. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

De Slechtste Slogan-verkiezing vond dit jaar voor de achtste keer plaats. De organisatie verzamelt het hele jaar door slechte slogans. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen waarop het publiek dan kan stemmen. Het winnen en genomineerd zijn voor deze slogan zorgt vaak voor veel media aandacht. Eerdere winnaars waren onder andere 'It's de Cock that makes the man' (een modezaak), 'Zit je haircut' (een kapperszaak) en 'Iedere paal gaat erin' (een heibedrijf).

 

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
‘Alles in huis om dé trendsetter te zijn en te blijven’

‘Alles in huis om dé trendsetter te zijn en te blijven’

Emondt bestaat 75 jaar. De onderneming is door de jaren heen uitgegroeid tot een zeer succesvol bedrijf, dat de meest vernieuwende concepten realiseert op het gebied van zowel winkelinrichting, als koel- en klimaattechniek. Voor de toekomst zet directeur Hems Roerink in op duurzame koelinstallaties en onderscheidende winkelinterieurs waarbij de verschillende...

Cadeautje

Cadeautje

De Consumentenbond concludeerde: de verplichte etikettering gaat bij 99% van de onderzochte viswinkels en -kramen mis. Bij slechts 1 van de 97 viswinkels en -kramen die de onderzoekers bezochten, stond alle informatie op de juiste manier op de vitrinekaartjes. Ook de informatie die de verkopers mondeling gaven over duurzaamheid bleek onjuist of onvolledig.

Visgilde verder als vereniging

Visgilde verder als vereniging

Na een paar roerige jaren, kijkt het Visgilde weer positief vooruit. De 19 zelfstandige viswinkeliers werken nu samen in een vereniging. Samen verder bouwen aan een sterk kwaliteitsmerk waar verse vis hoog in het vaandel staat en groeien naar meer slagkracht met 25 leden, is de ambitie volgens voorzitter Kees Sloot.