Beekman & Verbeek ambassadeur Noordzeevis uit Scheveningen

17 juni 2021 Redactie Vismagazine
Foto: Stichting Noordzeevis uit Scheveningen 

Financieel en organisatieadviesbureau Beekman & Verbeek is ambassadeur van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen. Edwin Beekman en Barry Verbeek ontvingen op 27 mei de oorkonde uit handen van Agnes Leewis, bestuurslid Stichting Noordzeevis uit Scheveningen.

Op het eerste gezicht lijkt een financieel en organisatieadviesbureau ver weg te staan van de vis- en foodsector. Toch hebben beide heren een rijke geschiedenis in deze sectoren. Edwin Beekman werkte voor diverse visverwerkende bedrijven in Katwijk en IJmuiden. Barry Verbeek werkte, met een korte onderbreking, jarenlang voor een visgroothandel op Scheveningen en zat een lange periode zelfs bijna dagelijks op de Scheveningse visafslag. Barry: “Helemaal weg uit de vis ga je nooit. Ik werk nog steeds met veel plezier voor de visgroothandel en ben regelmatig te vinden op kantoor in de mooie tweede haven van Scheveningen.”

Beekman & Verbeek

Na jaren trouwe dienst in de vissector van Scheveningen verruilde Barry de visveiling voor de bloemenveiling. Daar vervulde Barry de rol als financieel directeur bij een bloemengroothandel waarvan Edwin de algemeen directeur was. De samenwerking tussen de twee bleek een schot in de roos en zij besloten om hun ‘know how’ en ervaring aan mkb bedrijven beschikbaar te stellen. Het resultaat is financieel en organisatieadviesbureau Beekman & Verbeek.

Edwin: “Ik ben ook financieel directeur geweest en in die tien jaar heb ik gave dingen zien gebeuren. Wij willen ondernemers met bedrijven in onder andere de agri-, horti- en food (waaronder vis-)sector van groot tot klein en van start up tot scale up ook deze expertise aanbieden. Of dit nou een financiering, groeiplan, bedrijfsopvolging en/of overname betreft, wij zijn staan 24/7 voor ze klaar.”

Stichting Noordzeevis uit Scheveningen

Stichting Noordzeevis uit Scheveningen zet zich in om de vis uit de Noordzee geliefd te maken in de gehele keten; van visser tot consument. Het doel is om veel meer mensen te laten genieten van de lokale, lekkere en gezonde vissen die de Noordzee te bieden heeft. De stichting werkt inmiddels met ongeveer 70 ambassadeurs, allemaal ondernemers van op of rond Scheveningen met liefde voor Noordzeevis.

Altijd op de hoogte blijven?