Beet by Peet ambassadeur van Noordzeevis

24 februari 2020

Foto: V.l.n.r Matthijs den Heijer, voorzitter Stichting Noordzeevis uit Scheveningen, reikt de oorkonde uit aan, Peter van der Meulen, eigenaar Beet by Peet. (Foto Paul Einerhand)

De Haagse viskiosk Beet by Peet heeft de oorkonde van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen gekregen vanwege het met passie aanbieden en actief bijdragen aan het geliefd maken van vis uit eigen zee. Peter van der Meulen, eigenaar, kreeg de oorkonde uit handen van Matthijs den Heijer, voorzitter Stichting Noordzeevis uit Scheveningen.

Sinds 1976 wordt er vis verkocht op het Azaleaplein. Eerst stond er een haringkraam. Deze groeide door de jaren heen uit tot een vaste kiosk met zitplekken.

Beet by Peet

Eigenaar Peter van der Meulen werkte achttien jaar in de financiële sector. Tijdens de haringtijd nam hij altijd vrij van zijn werk zodat hij haring kon snijden bij een vriend met een viskiosk. Dit beviel goed. Toen Van der Meulen de kans kreeg om zelf een viskiosk over te nemen, twijfelde hij geen moment. Sinds juli 2019 is hij de  eigenaar van Beet by Peet. 

Van der Meulen heeft enthousiaste plannen voor de toekomst. Een daarvan is om nog meer naar een lokaal assortiment toe te werken met Noordzeevis. “Den Haag is een stad aan zee. En ik wil dat klanten dat in mijn toonbank terugzien”, aldus Van der Meulen.

Stichting Noordzeevis uit Scheveningen

Stichting Noordzeevis uit Scheveningen zet zich in om de vis uit de Noordzee geliefd te maken in de gehele keten; van visser tot consument. Het doel is om veel meer mensen te laten genieten van de lokale, lekkere en gezonde vissen die de Noordzee te bieden heeft. Dit wordt gedaan door de verkrijgbaarheid en herkenbaarheid van Noordzeevis te vergroten. De stichting heeft inmiddels vijftig ambassadeurs. Dit zijn allemaal ondernemers van op of rond Scheveningen met een liefde voor Noordzeevis.

Altijd op de hoogte blijven?