Foto: Henk Riswick

De zevende editie van de Bewuste Visweek is gestart. Van 21 tot en met 27 september brengen MSC en ASC verantwoord gevangen en geweekte vis onder de aandacht van de consument. Door vis met het groene ASC of het blauwe MSC-keurmerk te kopen, kiezen consumenten voor 'goede' vis. 

Vis is een populair product, gezond en lekker. Maar niet alle vissoorten zijn verantwoord om te eten. Door problemen als overbevissing of niet-duurzame vismethoden. Keurmerkorganisaties MSC en ASC hebben als doelstelling is voldoende vis in de zee en gezonde oceanen, meren en rivieren. De Bewuste Visweek laat zien hoe consumenten hieraan kunnen bijdragen: door te kiezen voor vis met het groene ASC of het blauwe MSC-keurmerk. 

In Nederlandse supermarkten, viswinkels en foodketens ervaren consumenten hoe uitgebreid het visassortiment met het MSC- en ASC-keurmerk is. 

Altijd op de hoogte blijven?