Bied mee voor het eerste vaatje Hollandse Nieuwe

foto Hollandse Nieuwe en haringmeisjes

Op dinsdag 11 juni wordt het eerste vaatje Hollandse Nieuwe geveild voor een goed doel. Hiermee wordt de start van het nieuwe haringseizoen ingeluid. De keuring gebeurt door een gekwalificeerde jury, waarna de veiling van start gaat. U kunt uw interesse voor de veiling bekendmaken door een mail te sturen naar Het Visbureau: info@visbureau.nl. Vervolgens ontvangt u een biederspakket met meer informatie en het inschrijfformulier. Vanaf woensdag 12 juni is de Hollandse Nieuwe weer overal in Nederland te koop. In Duitsland en België wordt tegelijkertijd de komst van de nieuwe vangst 2019 van de Hollandse Nieuwe verwelkomd.

Vorig jaar leverde de veiling 78.000 euro op voor Stichting Hulphond Nederland. Makro bracht toen het laatste bod uit op de veiling.

Stichting Mag ik dan bij jou

Dit jaar gaat de opbrengst van de veiling naar de Stichting Mag Ik Dan Bij Jou. Cabaretier en liedschrijver Claudia de Breij zal als beschermvrouwe van deze stichting de cheque in ontvangst nemen. De Stichting Mag Ik Dan Bij Jou wil bijdragen aan de veiligheid en geborgenheid van kinderen met kanker tijdens hun behandeling in het ziekenhuis. Door met een Nationaal Mag Ik Dan Bij Jou Fonds een financieel vangnet te bieden, kunnen ouders er zo goed mogelijk voor hun zieke kind zijn. Met de opbrengst van de veiling kan er een mooie financiële bijdrage geleverd worden aan het nationale ontzorgingsfonds van deze stichting. Lees hier meer over het goede doel van dit jaar.

Lees ook
Keuringsdienst van Waarde checkt Hollandse Nieuwe

Keuringsdienst van Waarde checkt Hollandse Nieuwe

Het tv-programma Keuringsdienst van Waarde besteedt vanavond (29 augustus) aandacht aan haring, de Hollandse Nieuwe. In het programma probeert de Keuringsdienst van Waarde een aantal vragen te beantwoorden. Wanneer is de Hollandse Nieuwe nou echt nieuw? Wat gebeurt er met de oude als er nieuwe aanwas is gebracht. En is er nou echt een groot smaakverschil?...

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit...

Vlaggetjesdag Scheveningen met zon en buien

Vlaggetjesdag Scheveningen met zon en buien

Na de opening door minister Bruno Bruins (Medische Zorg) kwam Vlaggetjesdag Scheveningen, afgelopen zaterdag 15 juni, moeizaam op gang. Pas nadat de buien voorbij waren en de zon zich voorzichtig liet zien, ontstond er een grote toeloop van bezoekers en werd er tot in de late uurtjes feest gevierd rondom de havens