Campagnes Visbureau krijgen vervolg

Vismagazine_Hollandse Nieuwe Stijl_pop-up tasting

Vorig jaar startte het Nederlands Visbureau twee promotiecampagnes. Eén voor Hollandse garnalen en één voor Hollandse nieuwe. Beide campagnes krijgen dit voorjaar een vervolg.

Om de Hollandse garnaal te promoten begon het Nederlands Visbureau vorig jaar met de campagne ‘De kleine smaakmaker’. Deze krijgt krijgt dit voorjaar een vervolg. Op dit moment wordt een

uitgebreide reportage gemaakt over de vangst van Hollandse garnalen en nieuwe culinaire toepassingen. Deze verschijnt in de voorjaarsuitgave van het magazine Delicious.

Daarnaast is een online campagne in voorbereiding voor dezelfde periode. Voor visspecialisten die de Hollandse garnalen extra onder de aandacht willen brengen is POS-materiaal beschikbaar. Dit bestaat uit een display met receptenflyers, posters en vitrinekaartjes — beschikbaar. Ondernemers die hier belangstelling voor hebben kunnen deze bestellen op de website van het Visbureau.

Hollandse Nieuwe Stijl

Ook de eerder opgestarte campagne Hollandse Nieuwe Stijl krijgt dit voorjaar een vervolg. De eerste tastings in het land in het najaar 2018 voor millennials met gerechtjes waarin maatjesharing als basisingrediënt werden gepresenteerd, resulteerden veelvuldig in het wegnemen van het door henzelf ingenomen vooroordeel dat zij geen haringliefhebber zouden zijn. ‘Beleving’ blijft ook het komende jaar het hoofddoel.

Lees ook
‘2020 wordt een sleuteljaar’

‘2020 wordt een sleuteljaar’

Drie belangrijke ontwikkelingen zorgen ervoor dat Diek Parlevliet, voorzitter van het Nederlands Visbureau 2020 ziet als sleuteljaar voor de vissector. “Dat er een andere wind zal waaien is duidelijk. Dit wordt een jaar waarvan we later zeggen: toen is het begonnen.” Hij deed zijn visie uit de doeken tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsborrel van het Nederlands...

Sykes Seafood koopt Klaas Puul

Sykes Seafood koopt Klaas Puul

De aandeelhouders van Sykes Seafood (Sykes) en Dutch Seafood Company ("DSC") bereikten 23 december overeenstemming over de aankoop door Sykes van Klaas Puul, de garnalendivisie van DSC. De organisaties verwachten dat zij deze transactie eind februari 2020 afronden. Met de verkoop van Klaas Puul wil DSC zich in de toekomst focussen op de verdere groei...

Nieuws van het Nederlands Visbureau

Nieuws van het Nederlands Visbureau

Duits podium voor vis uit Holland, Op de winkelvloer, Visculinair magazine en Beursdeelname Neder­­landse ondernemers