Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

14 mei 2020
Beeld: Pixabay

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus. Dat meldt RetailNews.

Onderzoeksbureau Nielsen onderzocht hoe de Nederlandse consument over de corona-uitbraak denkt. 26 procent van de ondervraagden verwacht dat de gevolgen van het coronavirus op de lange termijn blijven bestaan. Minder dan de helft denkt dat ze hun oude koopgedrag zullen hervatten als het virus is verdwenen en blijven online boodschappen doen. 

"In Nederland zijn er belangrijke veranderingen in de manier waarop de consument na COVID-19 wil gaan winkelen", zegt Sonja van den Berg, consumer insights leader Benelux, tegen RetailNews. Zo steeg de online verkoop van dranken met 7 procent, van verse producten met 5 procent en de verpakte voedingsmiddelen met 6 procent. “Deze cijfers vertegenwoordigen een grote versnelling voor een e-commerce markt voor boodschappen die al vóór COVID van start ging."

Bron: RetailNews

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?