De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

Duurzaamheid staat centraal bij Fish Tales. Het Amsterdamse bedrijf gebruikt alleen 100 procent gecertificeerde vis. Het gaat goed met het bedrijf. In Nederland zijn de producten exclusief te koop bij Albert Heijn en ook in Duitsland gaat het goed. En nu richt Fish Tales zich op de Verenigde Staten.

In de onderstaande video van De ondernemer vertelt Harm Jan van Dijk, oprichter van Fish Tales, over het bedrijf. Hij vertelt over hoe hij dit aanpakt. Hij vertelt over de producten en over de verschillen tussen de internationale markten. Zo werkt de Duitse markt anders dan de Nederlandse markt. En hij geeft tips over ondernemen in het buitenland.

Lees ook
Horecava 2020: van bijvangstkroket tot vegan vis

Horecava 2020: van bijvangstkroket tot vegan vis

Voedselverspilling, veggie & vegan(istisch). Deze drie trends vormen de voedingsbodem voor de Horecava 2020 in Amsterdam. Vismagazine ontdekt veganistische visproducten, proeft duurzame vissnacks en maakt kennis met een initiatief om bijvangst van Noordzeevis op de horecakaart te zetten. De overalltrend van gezond en plantaardig eten, dendert...

Dit zijn de trends in 2020

Dit zijn de trends in 2020

Voedsel van dichterbij, weten waar je voedsel vandaan komt, hoe het gemaakt wordt en kiezen voor kwaliteit; de trends voor 2020 zijn niet verrassend, maar bieden zeker kansen voor de (ambachtelijke) versondernemer. En voor de visspecialist liggen er specifieke kansen.

Meer weten met big data in 60 minuten

Meer weten met big data in 60 minuten

“Het is een enorme groeimarkt in Nederland waar nog te weinig belangstelling voor is.’” Zo noemt technologiedeskundige Dik Bijl het gebruik van big data in het bedrijfsleven. “Bedrijven onderschatten de mogelijkheden en denken dat het alleen iets is voor grote organisaties met veel financiële middelen.” In zijn boek...