De Hollandse Nieuwe Stijl tour gaat van start!

Hollandse Nieuwe Stijl Popup Haringtour

Aanstaande woensdag 22 augustus gaat de Hollandse Nieuwe Stijl tour van start. Tot en met 1 september doet de tour vier plaatsen aan in Nederland om de Hollandse Nieuwe te promoten, vooral onder jongeren. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt. In een speciaal pop-up restaurant zijn tijdens de promotiecampagne meerdere gerechtjes Hollandse Nieuwe Stijl te proeven.

Met acht inspirerende gerechten laat chef-kok Marco Somer van restaurant De Harmonie 23 uit Rotterdam de vele mogelijkheden van de Hollandse Nieuwe zien. Van een carpaccio tot een bijzonder dessert. Bij ieder gerecht onthult Marco het belangrijkste gedeelte van zijn bereidingswijze.

De tour doet de volgende steden aan:

Amsterdam

(zuidas)

Gustav Mahlerplein Woensdag, 22 augustus

Donderdag, 23 augustus

11:30 - 19:00

11:30 - 19:00

   Zwolle Rode Torenplein

Grote Kerkplein

Vrijdag, 24 augustus

Zaterdag, 25 augustus

11:30 - 19:00

10:00 - 19:00

  Rotterdam Eendrachtsplein Woensdag, 29 augustus

Donderdag, 30 augustus

11:30 - 19:00

11:30 - 19:00

  Eindhoven   18 Septemberplein Vrijdag, 31 augustus

Zaterdag, 1 september

11:30 - 21:00

12:00 - 19.00

Lees ook
70-jarig jubileum Vlaggetjesdag

70-jarig jubileum Vlaggetjesdag

Vlaggetjesdag bestaat 70 jaar. Ter ere van dit jubileum vindt op vrijdag 16 juni de eerste editie van de grootste Haringparty van Nederland plaats in de tweede haven van Scheveningen. Burgemeestersharingvaatje Burgemeester Pauline Krikke geeft de aftrap voor het weekend met het in ontvangst nemen van het eerste Burgemeestersharingvaatje. ’s Middags...

65.000 euro voor eerste vaatje nieuwe haring

De veiling van het eerste vaatje nieuwe haring op de Scheveningse visafslag heeft dinsdagmiddag een bedrag van 65.000 euro opgebracht. Een groep jonge ondernemers van visspeciaalzaak Heeren van de Vis uit Veenendaal kocht het vaatje. De opbrengst valt flink lager uit dan vorig jaar, toen PLUS-supermarkten maar liefst 90.000 euro neertelde voor het eerste vaatje Hollandse Nieuwe. Met de opbrengst ziet de stichting Make-A-Wish wel de lang gekoesterde wens in vervulling gaan van een ‘Wish-on-Wheels’. Dat is een speciale bus die is uitgerust met allerlei materialen die zintuigen activeren, zoals een...

Makro doneert deel haringomzet aan Make-A-Wish

Makro doneert deel haringomzet aan Make-A-Wish

Het haringseizoen 2017 is van start gegaan. Makro vierde dit in acht verschillende vestigingen met een exclusieve haringparty. Trouwe klanten en ondernemers konden hier als eerste de Hollandse Nieuwe proeven. Bovendien legde Makro van elke verkochte haring 25 cent opzij voor Make-A-Wish Nederland. De opbrengst, € 10.000,  is op de haringparty in Nieuwegein...