De Hollandse Nieuwe Stijl tour gaat van start!

Hollandse Nieuwe Stijl Popup Haringtour

Aanstaande woensdag 22 augustus gaat de Hollandse Nieuwe Stijl tour van start. Tot en met 1 september doet de tour vier plaatsen aan in Nederland om de Hollandse Nieuwe te promoten, vooral onder jongeren. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt. In een speciaal pop-up restaurant zijn tijdens de promotiecampagne meerdere gerechtjes Hollandse Nieuwe Stijl te proeven.

Met acht inspirerende gerechten laat chef-kok Marco Somer van restaurant De Harmonie 23 uit Rotterdam de vele mogelijkheden van de Hollandse Nieuwe zien. Van een carpaccio tot een bijzonder dessert. Bij ieder gerecht onthult Marco het belangrijkste gedeelte van zijn bereidingswijze.

De tour doet de volgende steden aan:

Amsterdam

(zuidas)

Gustav Mahlerplein Woensdag, 22 augustus

Donderdag, 23 augustus

11:30 - 19:00

11:30 - 19:00

   Zwolle Rode Torenplein

Grote Kerkplein

Vrijdag, 24 augustus

Zaterdag, 25 augustus

11:30 - 19:00

10:00 - 19:00

  Rotterdam Eendrachtsplein Woensdag, 29 augustus

Donderdag, 30 augustus

11:30 - 19:00

11:30 - 19:00

  Eindhoven   18 Septemberplein Vrijdag, 31 augustus

Zaterdag, 1 september

11:30 - 21:00

12:00 - 19.00

Lees ook
Finalisten Nationale Haringtest 2019 bekend

Finalisten Nationale Haringtest 2019 bekend

De eerste ronde van de Nationale Haringtest zit erop en de finalisten per provincie zijn bekend. Tijdens de eerste ronde stemden consumenten online op hun favoriete visspecialist uit zowel de gevestigde als ambulante handel. Nadat alle stemmen waren geteld, werden op 3 juli de finalisten bekend gemaakt.

Creatieve hapjes voor Haring Race

Creatieve hapjes voor Haring Race

Haringhapjes gemaakt door studenten van SVO. Van haringbonbons tot haring-poké bowls: negen studenten van de mboopleiding Generation Food van SVO vakopleiding food bedachten zeven creatieve haringhapjes om uit te delen tijdens de Nationale Haring Race. Met succes: “Ze wilden laten zien dat je met haring alle kanten op kunt.” Op 12 juni vond in Bunschoten-Spakenburg...

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit...