‘Duurzaam van vis tot verpakking’

Vis van Henry

Vis! Elke vistraiteur en visverwerker weet legio producten en recepten te verzinnen. Diezelfde vis en visproducten moeten goed verpakt zijn in functionele, praktische én aantrekkelijke verpakkingen. Deze moeten passen bij het product en het imago van de ondernemer.  Vandaag deel 1 van deze rondvraag met Vis van Henry en Remmert Dekker Packaging.

Ook als je ‘m nog niet kent, valt Vis van Henry in Amsterdam direct op. Alleen al de styling! Knaloranje snack- en verpakkingsdozen met gele letters, citroengele kibbelingbakjes met blauwe letters, felblauwe verpakkingen met donkerblauwe letters. Het zijn unieke en volledig composteerbare papieren verpakkingen, speciaal voor eigenaar Henry van Diermen ontworpen door Remmert Dekker Packaging.

Wouter Wigman, Manager Marketing en Design, is er trots op. “We hebben er patent op. Het is vochtwerend, zonder plastic toevoegingen of folielaagje en voldoet aan de voedselveiligheid. Er kan heet en vet voedsel in, en we hebben als speciale optie een uitvouwbaar sausbakje erbij. Karton is het materiaal van de toekomst, we doen mee aan Europese bosprogramma’s.”

Honderd procent duurzame verpakking was een must voor Van Diermen. “Dat past bij onze visie en bij de wensen van Amsterdammers.” Geboren Spakenburger, had hij het wel gezien na een periode met een financiële loopbaan en hij begon in Amsterdam een ambulante zaak. “We staan op drie markten en doen evenementen. De marktkraam is mooi met zilvergrijs en veel teksten die iets vertellen over onze producten.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

Vis van Henry_2

Op de zeilen staat: ‘We maken onze salades zelf zonder gekke ingrediënten’. Op de kap: ‘De beste viskoekjes van Amsterdam’. “Dat klopt, we zijn al twee keer uitgeroepen als beste. We hebben meer eigen vissnacks; garnalen- en visburgers, viskoekjes, snacks op maat voor restaurants. We hebben een kok en maken alles zelf. We kopen nooit een basis voor een zalm- of makreelsalade, we bouwen ‘m van begin tot eind helemaal zelf op.”

Alle snacks zijn handgemaakt. “We weten precies wat er in zit. Wil een restaurant een gambasnack met veel groente, dan zorgen we dat die er komt. Onze gambaburger maakt niemand zomaar na! Al met al hebben we een leuk en groeiend bedrijf met de groothandel, de kramen waarmee we op markten in Amsterdam staan en op evenementen in het hele land, van KLM 100 jaar tot Netflix en Tata Steel.”

Dit is het eerste deel van deze rondvraag met het thema verpakkingen. Volgende week verschijnt deel 2. Abonnees van Vismagazine lezen de complete rondvraag online of in Vismagazine 2-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vismagazine en betaal het eerste jaar slechts € 75,00 excl btw!

Lees ook
‘Meer digitaal én dichter bij de klant’

‘Meer digitaal én dichter bij de klant’

Innovatie wordt nu nog sneller doorgevoerd dan voorheen. Nu zitten robotisering en digitaal samenwerken nieuwe stijl in een stroomversnelling. Het gaat om zowel productinnovaties als om het verbeteren van bestaande producten en diensten, zodat ze beter aansluiten bij de wensen van de klant. Vandaag deel 1 van deze rondvraag met F.P.M.International NV,...

‘We willen de viswagen van vader overnemen’

‘We willen de viswagen van vader overnemen’

Uitdaging, verantwoordelijkheid, vrijheid en afwisseling: dat zocht Aafke de Graaf (17) in een opleiding. De havo bracht haar dat niet. Toen Aafke de mbo-opleiding Generation Food van SVO vakopleiding food ontdekte, was ze zo enthousiast dat ze stopte met de havo en bij SVO begon. Met succes: Aafke’s hart ligt bij food én bij vis.

Oorkonde Stichting Noordzeevis uit Scheveningen voor Vishandel van Eeden

Oorkonde Stichting Noordzeevis uit Scheveningen voor Vishandel van Eeden

Vishandel van Eeden ontving donderdag 1 oktober een oorkonde van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen vanwege het met passie aanbieden en actief bijdragen aan het geliefd maken van vis uit eigen zee.