Fish Tales geeft aandelen uit

Fish Tales_logo

Fish Tales wil activiteiten verder uitbreiden, met name in de Verenigde Staten. Daarom geeft het duurzame visbedrijf één miljoen nieuwe aandelen uit en heeft daarvoor de Fish Tales Investors Coöperatie opgezet.

Het doel van Fish Tales is het bevorderen van duurzaam gevangen vis. Hiervoor werkt het bedrijf wereldwijd samen met kleinschalige en duurzaam opererende vissersgemeenschappen. Fish Tales is actief in zes landen en verkoopt meer dan tachtig visproducten, zowel vers, diepvries als ingeblikt.

Verenigde Staten

In 2020 verkocht Fish Tales voor €12 mln aan duurzame vis. De komende drie jaar wil het bedrijf de omzet jaarlijks verdubbelen tot €100 mln in 2024. De groei moet vooral in de Verenigde Staten plaatsvinden, vertelt oprichter Bart van Olphen in het FD. Tonijn in blik is in de Verenigde Staten het meest verkochte visproduct, een markt van 2,5 miljard dollar per jaar. "Als we maar 2,5% van de Amerikaanse markt voor ingeblikte tonijn duurzaam kunnen veroveren, halen we ons groeidoel met twee vingers in de neus", aldus van Olphen in het FD.

Één miljoen aandelen

Om deze groeiplannen te financiëren heeft het duurzame visbedrijf de Fish Tales Investors Coöperatie opgericht. Deze koopt de één miljoen aandelen in Fish Tales Holding. Dit is 10 procent van het bedrijf. De coöperatie geeft certificaten uit aan de investeerders. Deze worden door een onafhankelijke bestuur vertegenwoordigd in de aandeelhoudersvergadering van Fish Tales Holding, waardoor de vele kleinere aandeelhouders één krachtige stem krijgen. Belangrijke besluiten worden eerst voorgelegd aan de investeerders in de coöperatie.

Meer informatie: Fish Tales

 

Dossiers
Lees ook
Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consument bereid meerprijs biologisch te betalen na uitleg

Consumenten zijn vaker bereid een meerprijs voor biologische producten te betalen na uitleg over wat biologisch betekent, blijkt uit onderzoek van Future of Food Institute. De positieve houding ten opzichte van biologische levensmiddelen steeg na een uitleg bij respondenten van 52 naar 75 procent.

Coalitie Food2Food 2.0 zet zich in voor circulair gebruik van plastic

Coalitie Food2Food 2.0 zet zich in voor circulair gebruik van plastic

Op vrijdag 3 december vond de kick-off bijeenkomst plaats van de ‘Coalitie Food2Food 2.0’. Deze coalitie bestaat uit meer dan dertig ketenpartners die zich inzetten voor circulair gebruik van plastic. De focus ligt op een industriële test van CurvCode, een Nederlandse innovatie voor het scheiden van plastics uit afvalstromen.

Fish Tales sockeye zalm wint Healthy Living Award

Fish Tales sockeye zalm wint Healthy Living Award

De wilde sockeye zalm uit Alaska van Fish Tales heeft in Duitsland de Healthy Living Award in de categorie vlees & vis gewonnen. “We zijn super blij op deze prijs en bere-trots op onze zalmvissers Eric & Crystal uit Alaska”, aldus Fish Tales