Haringcampagne Visbureau gestart

150430 haringposter jong-oud 2015

Het haringseizoen start dit jaar op woensdag 10 juni met de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe. De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Nationaal Ouderenfonds. Dit biedt een groot aantal ingrediënten om een haringcampagne op te baseren. Haring is namelijk een uitstekend middel om generaties te verbinden. Ouderen kunnen als geen ander de traditie van het haring eten doorgeven aan de jongere generatie! Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de haring door 65-plussers wordt gegeten. Met het thema ‘Hij is er weer voor jong en oud’ wordt het doorgeven (bijna) letterlijk in beeld gebracht. Met deze opvallende campagnebeelden is voor de visspecialist winkelvloermateriaal en een sociale media-actie ontwikkeld.

Lees ook
Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Op 7 oktober maakten de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) en de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH) op de Visbeurs in Spakenburg de twaalf provinciewinnaars bekend van de Nationale Haringtest 2019. Daarnaast werden de resultaten van het Nationaal Haringonderzoek 2019 gepresenteerd.

Het ondernemen zit Johnny Plat in het bloed

Het ondernemen zit Johnny Plat in het bloed

Johnny Plat was onlangs een van de finalisten tijdens de tweede editie van de nieuwe Nationale Haringtest. De 27-jarige ondernemer runt in zijn eentje zowel een standplaats in Meppel als een winkel in Zwartsluis. Daarnaast is Vishandel J. Plat in het zomerseizoen met een viskar ook te vinden in Belt-Schultsloot en op diverse jaarmarkten.

Wat wordt het beste Streekproduct van Vlaanderen?

Wat wordt het beste Streekproduct van Vlaanderen?

De Belgische krant Het Laatste Nieuws gaat samen met het Vlaams Centrum voor Agro- & Visserijmarketing op zoek naar het Beste Streekproduct van Vlaanderen. De krant besteedt de komende weken aandacht aan de verschillende producten. Vismagazine licht er een aantal visproducten uit.