Haringcampagne Visbureau gestart

150430 haringposter jong-oud 2015

Het haringseizoen start dit jaar op woensdag 10 juni met de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe. De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Nationaal Ouderenfonds. Dit biedt een groot aantal ingrediënten om een haringcampagne op te baseren. Haring is namelijk een uitstekend middel om generaties te verbinden. Ouderen kunnen als geen ander de traditie van het haring eten doorgeven aan de jongere generatie! Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de haring door 65-plussers wordt gegeten. Met het thema ‘Hij is er weer voor jong en oud’ wordt het doorgeven (bijna) letterlijk in beeld gebracht. Met deze opvallende campagnebeelden is voor de visspecialist winkelvloermateriaal en een sociale media-actie ontwikkeld.

Lees ook
VNV trakteert zorgpersoneel door het hele land op Hollandse Nieuwe

VNV trakteert zorgpersoneel door het hele land op Hollandse Nieuwe

In plaats van de traditionele veiling deelde het Nederlands Visbureau Hollandse Nieuwe uit in enkele grote ziekenhuizen. Een mooie geste, vond de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV). Daarom vroegen zij de twaalf provinciewinnaars van de Nationale Haringtest 2019 om namens VNV bij een lokale zorginstelling een grote schaal Hollandse Nieuwe...

Gour (met) vis gezond

Gour (met) vis gezond

Nieuws van het Nederlands Visbureau. Met Gour (met) vis gezond, De zomereditie van Visculinair en De start van het haringseizoen

Normaal

Normaal

Ik weet niet hoe het u vergaat, maar ik ben het soms zo zat. Dat iedereen de afgelopen twaalf weken maar deed alsof we zoveel tijd over hebben. Tijd om op te ruimen, om nieuwe dingen te leren en om alle achterstallige klussen aan huis en tuin te doen. Terwijl ik net zo druk als anders was en ik om me heen ook vooral mensen zag die het juist drukker...