Haringcampagne Visbureau gestart

150430 haringposter jong-oud 2015

Het haringseizoen start dit jaar op woensdag 10 juni met de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe. De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Nationaal Ouderenfonds. Dit biedt een groot aantal ingrediënten om een haringcampagne op te baseren. Haring is namelijk een uitstekend middel om generaties te verbinden. Ouderen kunnen als geen ander de traditie van het haring eten doorgeven aan de jongere generatie! Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de haring door 65-plussers wordt gegeten. Met het thema ‘Hij is er weer voor jong en oud’ wordt het doorgeven (bijna) letterlijk in beeld gebracht. Met deze opvallende campagnebeelden is voor de visspecialist winkelvloermateriaal en een sociale media-actie ontwikkeld.

Lees ook
Aandacht voor '75 jaar vrijheid' tijdens Vlaggetjesdag in Scheveningen

Aandacht voor '75 jaar vrijheid' tijdens Vlaggetjesdag in Scheveningen

Op 12 juni 2020 viert Scheveningen de Hollandse Nieuwe met Vlaggetjesdag. Dit jaar is het 75 jaar geleden dat Nederland werd bevrijd. Het thema '75 jaar vrijheid' komt terug op Vlaggetjesdag. Dat blijkt uit de poster van het event die de organisatie deze week presenteerde.

Veiling eerste vaatje Hollandse nieuwe op 11 juni

Veiling eerste vaatje Hollandse nieuwe op 11 juni

Op donderdag 11 juni organiseert het Nederlands Visbureau de traditionele veiling van het eerste vaatje haring, waarmee het seizoen van de ‘Hollandse Nieuwe’ officieel wordt ingeluid. De opbrengst van de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe gaat dit keer naar Stichting Ambulance Wens. Daags erna – vanaf vrijdag 12 juni - zal de Hollandse Nieuwe,...

Een meter Haring

Een meter Haring

Duitsland is een belangrijk afzetgebied voor vis. Reden voor het Nederlands Visbureau om aanwezig te zijn bij de Grüne Woche. Deze jaarlijks terugkerende beurs in Berlijn vond dit jaar plaats van 17 tot en met 26 januari en is hét trefpunt voor de Duitse en internationale agrarische sector.