Haringcampagne Visbureau gestart

150430 haringposter jong-oud 2015

Het haringseizoen start dit jaar op woensdag 10 juni met de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe. De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Nationaal Ouderenfonds. Dit biedt een groot aantal ingrediënten om een haringcampagne op te baseren. Haring is namelijk een uitstekend middel om generaties te verbinden. Ouderen kunnen als geen ander de traditie van het haring eten doorgeven aan de jongere generatie! Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de haring door 65-plussers wordt gegeten. Met het thema ‘Hij is er weer voor jong en oud’ wordt het doorgeven (bijna) letterlijk in beeld gebracht. Met deze opvallende campagnebeelden is voor de visspecialist winkelvloermateriaal en een sociale media-actie ontwikkeld.

Lees ook
Een meter Haring

Een meter Haring

Duitsland is een belangrijk afzetgebied voor vis. Reden voor het Nederlands Visbureau om aanwezig te zijn bij de Grüne Woche. Deze jaarlijks terugkerende beurs in Berlijn vond dit jaar plaats van 17 tot en met 26 januari en is hét trefpunt voor de Duitse en internationale agrarische sector.

‘2020 wordt een sleuteljaar’

‘2020 wordt een sleuteljaar’

Drie belangrijke ontwikkelingen zorgen ervoor dat Diek Parlevliet, voorzitter van het Nederlands Visbureau 2020 ziet als sleuteljaar voor de vissector. “Dat er een andere wind zal waaien is duidelijk. Dit wordt een jaar waarvan we later zeggen: toen is het begonnen.” Hij deed zijn visie uit de doeken tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsborrel van het Nederlands...

Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Op 7 oktober maakten de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) en de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH) op de Visbeurs in Spakenburg de twaalf provinciewinnaars bekend van de Nationale Haringtest 2019. Daarnaast werden de resultaten van het Nationaal Haringonderzoek 2019 gepresenteerd.