Haringcampagne Visbureau gestart

150430 haringposter jong-oud 2015

Het haringseizoen start dit jaar op woensdag 10 juni met de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe. De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar het Nationaal Ouderenfonds. Dit biedt een groot aantal ingrediënten om een haringcampagne op te baseren. Haring is namelijk een uitstekend middel om generaties te verbinden. Ouderen kunnen als geen ander de traditie van het haring eten doorgeven aan de jongere generatie! Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de haring door 65-plussers wordt gegeten. Met het thema ‘Hij is er weer voor jong en oud’ wordt het doorgeven (bijna) letterlijk in beeld gebracht. Met deze opvallende campagnebeelden is voor de visspecialist winkelvloermateriaal en een sociale media-actie ontwikkeld.

Lees ook
Finalisten Nationale Haringtest 2019 bekend

Finalisten Nationale Haringtest 2019 bekend

De eerste ronde van de Nationale Haringtest zit erop en de finalisten per provincie zijn bekend. Tijdens de eerste ronde stemden consumenten online op hun favoriete visspecialist uit zowel de gevestigde als ambulante handel. Nadat alle stemmen waren geteld, werden op 3 juli de finalisten bekend gemaakt.

Creatieve hapjes voor Haring Race

Creatieve hapjes voor Haring Race

Haringhapjes gemaakt door studenten van SVO. Van haringbonbons tot haring-poké bowls: negen studenten van de mboopleiding Generation Food van SVO vakopleiding food bedachten zeven creatieve haringhapjes om uit te delen tijdens de Nationale Haring Race. Met succes: “Ze wilden laten zien dat je met haring alle kanten op kunt.” Op 12 juni vond in Bunschoten-Spakenburg...

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit...