Hebben de Arnhemse Visbroertjes de slechtste slogan van 2019?

Visbroertjes

Dit jaar vindt voor de achtste keer Nederlands Slechtste Slogan verkiezing plaats. Een van de kanshebbers zijn de Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin. Hun slogan? "Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin."

De Visbroertjes zijn Luuk en Wiebe de Haan. Zij hebben hun viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

De twee zijn stiekem trots op den nominatie en hopen dat ze de verkiezing winnen. "We hebben altijd een bord buiten staan met deze tekst erop", zeggen ze in De Gelderlander. "Het past bij ons om mensen te triggeren." Op hun Facebookpagina staan meerdere oproepen om op hen stemmen. Zelfs een met een nieuwe slogan: "Zij varen graag een andere koers, stem daarom op deze broers!". 

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin" heeft 'geduchte' concurrentie van onder andere "Keuzestress? Wij helpen je graag met een worst kaas scenario" (Kaashuis Tromp), "Wij verkopen uw huis. Nogal fidus" (Fidus makelaardij) en "Verbieb jezelf!" (de Bibliotheek).

Tot 8 december kan er gestemd worden op de Visbroertjes. Op 9 december wordt bekend gemaakt welke slogan de meeste stemmen heeft gekregen. Stem hier op de Visbroertjes!

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
‘Combi tussen winkel, ondernemer & klant’

‘Combi tussen winkel, ondernemer & klant’

Steeds meer visspecialisten kiezen voor zelfservice. Hier presenteren ze onder meer maaltijdcomponenten en delicatessen. Om alles zoveel mogelijk voor het oog van de klant te bereiden, worden open keukens gerealiseerd en steamers aangeschaft. Hiermee wordt de klantbeleving verder vergroot. Om deze elementen succesvol toe te passen, is De juiste winkelrichting...

Jan van de Krent Visspecialiteiten heeft voorliefde voor kreeft

Jan van de Krent Visspecialiteiten heeft voorliefde voor kreeft

Saskia Remmelink en dochter Janneke runnen in Zutphen Viswinkel ‘Jan van de Krent Visspecialiteiten’. Het assortiment wordt dagelijks aangeleverd door groothandel Dutch Canadian Foodline. Bijzonder is dat aan het roer daarvan de andere helft van het gezin staat: Jan en Teun. Groothandel en winkel zijn fysiek met elkaar verbonden.

Bijna 10 procent meer viswinkels in tien jaar tijd

Bijna 10 procent meer viswinkels in tien jaar tijd

Tussen 2011 en 2021 is het aantal viswinkelbedrijven in Nederland met 9,4 procent toegenomen. Begin 2011 waren er 690, bij de start van 2021 was dit aantal toegenomen tot 755. Middelgrote viswinkelbedrijven namen het sterkst in aantal toe. In de periode 2011-2021 groeide het aantal overigens niet doorlopend, integendeel. Dit blijkt uit een analyse van...