Hebben de Arnhemse Visbroertjes de slechtste slogan van 2019?

Visbroertjes

Dit jaar vindt voor de achtste keer Nederlands Slechtste Slogan verkiezing plaats. Een van de kanshebbers zijn de Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin. Hun slogan? "Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin."

De Visbroertjes zijn Luuk en Wiebe de Haan. Zij hebben hun viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

De twee zijn stiekem trots op den nominatie en hopen dat ze de verkiezing winnen. "We hebben altijd een bord buiten staan met deze tekst erop", zeggen ze in De Gelderlander. "Het past bij ons om mensen te triggeren." Op hun Facebookpagina staan meerdere oproepen om op hen stemmen. Zelfs een met een nieuwe slogan: "Zij varen graag een andere koers, stem daarom op deze broers!". 

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin" heeft 'geduchte' concurrentie van onder andere "Keuzestress? Wij helpen je graag met een worst kaas scenario" (Kaashuis Tromp), "Wij verkopen uw huis. Nogal fidus" (Fidus makelaardij) en "Verbieb jezelf!" (de Bibliotheek).

Tot 8 december kan er gestemd worden op de Visbroertjes. Op 9 december wordt bekend gemaakt welke slogan de meeste stemmen heeft gekregen. Stem hier op de Visbroertjes!

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
VNV reageert op onderzoek Consumentenbond over informatieverstrekking in vishandel

VNV reageert op onderzoek Consumentenbond over informatieverstrekking in vishandel

De Consumentenbond bracht op 22 februari het nieuws naar buiten dat weinig vishandels zich aan de etiketteringsregels houden. De Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV), de brancheorganisatie voor de visdetailhandel, erkent het belang van de informatieverstrekking over de herkomst van vis.

Stan van Lieshout opent winkel in coronatijd

Stan van Lieshout opent winkel in coronatijd

Een viswinkel openen in coronatijd, is dat een grote gok? Niet voor Stan van Lieshout uit het Brabantse Nuenen. Hij is eind vorig jaar zijn eerste eigen zaak gestart: Van Vis in Nuenen “Dit is juist een goede tijd: mensen gaan meer voor de lokale ondernemer.”

Online viswinkel Freshly Fish wil consument meer vis laten eten

Online viswinkel Freshly Fish wil consument meer vis laten eten

Freshly Fish wil dat consumenten meer en andere soorten vis gaan eten. Daarom introduceert de nieuwe online viswinkel de visbox. Hier kunnen consumenten kiezen uit meer dan 25 visproducten, die panklaar thuisbezorgd worden.