Hebben de Arnhemse Visbroertjes de slechtste slogan van 2019?

Visbroertjes

Dit jaar vindt voor de achtste keer Nederlands Slechtste Slogan verkiezing plaats. Een van de kanshebbers zijn de Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin. Hun slogan? "Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin."

De Visbroertjes zijn Luuk en Wiebe de Haan. Zij hebben hun viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

De twee zijn stiekem trots op den nominatie en hopen dat ze de verkiezing winnen. "We hebben altijd een bord buiten staan met deze tekst erop", zeggen ze in De Gelderlander. "Het past bij ons om mensen te triggeren." Op hun Facebookpagina staan meerdere oproepen om op hen stemmen. Zelfs een met een nieuwe slogan: "Zij varen graag een andere koers, stem daarom op deze broers!". 

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin" heeft 'geduchte' concurrentie van onder andere "Keuzestress? Wij helpen je graag met een worst kaas scenario" (Kaashuis Tromp), "Wij verkopen uw huis. Nogal fidus" (Fidus makelaardij) en "Verbieb jezelf!" (de Bibliotheek).

Tot 8 december kan er gestemd worden op de Visbroertjes. Op 9 december wordt bekend gemaakt welke slogan de meeste stemmen heeft gekregen. Stem hier op de Visbroertjes!

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
Marketingrapport Viswinkels 2019

Marketingrapport Viswinkels 2019

Het Marketingrapport Viswinkels 2019 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktpositie, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de branche van visspeciaalzaken in Nederland.

Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

In tien jaar tijd is het aantal viswinkels volgens cijfers van het CBS met 27 procent toegenomen. Sinds het jaar 2016 is het aantal visspeciaalzaken echter gestabiliseerd. De groei van het aantal viswinkels was het sterkst in Zuid-Holland. Procentueel gezien was de toename het sterkst in de provincie Utrecht. Het landelijk gemiddeld aantal inwoners...

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

De populariteit van viswinkels neemt toe. Een bezoekje aan de viswinkel wordt steeds meer een beleving. Natuurlijk kunnen consumenten er nog terecht om even snel een harinkje of bakje kibbeling te halen, maar het is inmiddels veel meer dan dat. We zetten graag de ontwikkelingen op een rijtje, zodat iedere viswinkel op de trends kan inspelen.