Hebben de Arnhemse Visbroertjes de slechtste slogan van 2019?

Visbroertjes

Dit jaar vindt voor de achtste keer Nederlands Slechtste Slogan verkiezing plaats. Een van de kanshebbers zijn de Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin. Hun slogan? "Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin."

De Visbroertjes zijn Luuk en Wiebe de Haan. Zij hebben hun viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

De twee zijn stiekem trots op den nominatie en hopen dat ze de verkiezing winnen. "We hebben altijd een bord buiten staan met deze tekst erop", zeggen ze in De Gelderlander. "Het past bij ons om mensen te triggeren." Op hun Facebookpagina staan meerdere oproepen om op hen stemmen. Zelfs een met een nieuwe slogan: "Zij varen graag een andere koers, stem daarom op deze broers!". 

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin" heeft 'geduchte' concurrentie van onder andere "Keuzestress? Wij helpen je graag met een worst kaas scenario" (Kaashuis Tromp), "Wij verkopen uw huis. Nogal fidus" (Fidus makelaardij) en "Verbieb jezelf!" (de Bibliotheek).

Tot 8 december kan er gestemd worden op de Visbroertjes. Op 9 december wordt bekend gemaakt welke slogan de meeste stemmen heeft gekregen. Stem hier op de Visbroertjes!

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
‘Het is leuk om klanten een plezier te doen’

‘Het is leuk om klanten een plezier te doen’

Consumenten weten dit jaar de weg naar de viswinkels en -kramen goed te vinden. Verse producten, kwaliteit, service en voorlichting worden steeds beter gewaardeerd, net als variatie in (bij)gerechten. Vanuit de foodservice wordt de visspecialist op veel manieren ondersteund. Met vandaag groothandel Zeebulon.

Onderscheidend vermogen

Onderscheidend vermogen

Door klanten attent te maken op de ‘Vis van de Maand’ en hen achtergrondinformatie en bereidingsadvies te geven, worden klanten geïnspireerd ook eens wat verder te kijken dan het bekende. Het gratis recept zal de drempel om bijvoorbeeld een keer voor wijting te kiezen nog verder wegnemen.

Consument waardeert vakmanschap

Consument waardeert vakmanschap

Dat voeding gerelateerd is aan onze gezondheid en kwaliteit van leven, is al lang geen nieuws meer. En dat verse producten daar een belangrijke rol in spelen, mogen we ook veronderstellen. Maar waaróm kiezen consumenten steeds vaker voor vers en waar kopen ze die producten het liefst?