Hebben de Arnhemse Visbroertjes de slechtste slogan van 2019?

Visbroertjes

Dit jaar vindt voor de achtste keer Nederlands Slechtste Slogan verkiezing plaats. Een van de kanshebbers zijn de Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin. Hun slogan? "Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin."

De Visbroertjes zijn Luuk en Wiebe de Haan. Zij hebben hun viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

De twee zijn stiekem trots op den nominatie en hopen dat ze de verkiezing winnen. "We hebben altijd een bord buiten staan met deze tekst erop", zeggen ze in De Gelderlander. "Het past bij ons om mensen te triggeren." Op hun Facebookpagina staan meerdere oproepen om op hen stemmen. Zelfs een met een nieuwe slogan: "Zij varen graag een andere koers, stem daarom op deze broers!". 

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin" heeft 'geduchte' concurrentie van onder andere "Keuzestress? Wij helpen je graag met een worst kaas scenario" (Kaashuis Tromp), "Wij verkopen uw huis. Nogal fidus" (Fidus makelaardij) en "Verbieb jezelf!" (de Bibliotheek).

Tot 8 december kan er gestemd worden op de Visbroertjes. Op 9 december wordt bekend gemaakt welke slogan de meeste stemmen heeft gekregen. Stem hier op de Visbroertjes!

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Kinderen happen gretig in vis

Kinderen happen gretig in vis

Het project ‘School vol vis’, gericht op het verzorgen van zoveel mogelijk gastlessen op basisscholen, buurthuizen of anderszins om de jonge consumenten (tussen 8 en 14 jaar) te bereiken, is al op verschillende scholen een succes gebleken.

Negen tips om de kerstdrukte in de viswinkel te reguleren

Negen tips om de kerstdrukte in de viswinkel te reguleren

De feestdagen komen eraan en visspecialisten zijn al druk bezig met de voorbereidingen. Hoe reguleer je met kerst en oud en nieuw de drukte in de winkel? Vismagazine geeft tips.

Groeimarkt voor plantaardige visproducten

Groeimarkt voor plantaardige visproducten

Vegan vis. Het klinkt als vloeken in de kerk maar bij de con­sument is er animo voor, vertelt Simon Visscher van de Vegan Visboer. Hij verkoopt verschillende plant­aardige visproducten die samen met Kramer Fish ontwikkeld zijn. Visspecialisten kunnen hiermee flexitariërs en veganisten binnenhalen als klant.