Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland

Vismagazine_Hollandse Nieuwe Stijl_pop-up tasting

Haring wordt steeds vaker verwerkt in een enorme variatie aan gerechten. Deze trend - die ook wel Hollandse Nieuwe Stijl genoemd - toont dat haring veelzijdig is en kan verrassen. Ter promotie toert de Hollandse Nieuwe Stijl van 22 augustus tot 1 september een pop-up tasting langs vier grote steden.

Hollandse Nieuwe Stijl

Hollandse Nieuwe Stijl is een verrassende combinatie van gekaakte haring met uiteenlopende ingrediënten. Zo ontstaan gerechten zoals verrassende taco’s, bijzondere salades, originele sushi en zelfs culinaire gerechten op sterrenniveau. De stijl laat zien dat haring veelzijdiger is dan vaak wordt gedacht en goed combineert.

De ontwikkeling van de Hollandse Nieuwe Stijl is goed te verklaren. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt.

De pop-up tasting

De pop-up tasting doet tussen 22 augustus en 1 september Amsterdam, Zwolle, Rotterdam en Eindhoven aan. Verschillende gerechten kunnen gratis geproefd worden in de pop-up store. Zo kan iedereen op een laagdrempelige manier kennismaken met deze Hollandse Nieuwe Stijl. De exacte tijden en locaties zijn te vinden op de website van het Nederlands Visbureau.

Het Nederlands Visbureau

De promotie van de Hollandse Nieuwe Stijl is een initiatief van het Nederlands Visbureau. Dit pr- en marketingbureau voor de gehele Nederlandse vissector heeft als doelstelling de promotie van vis, schaal- en schelpdieren in Nederland en daarbuiten. Dit doen ze door het verbeteren van de kennis over, en de waardering voor vis en visproducten en het bevorderen van de informatievoorziening over het Nederlands visaanbod, de toepassingen en de marktvraag. Hiervoor voert het Nederlands Visbureau namens de ondernemers in de sector activiteiten uit zoals social media marketing, (ontwikkeling en onderhouden van) websites, events, promotiemateriaal en joint promotions.

Lees ook
Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Op 7 oktober maakten de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) en de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH) op de Visbeurs in Spakenburg de twaalf provinciewinnaars bekend van de Nationale Haringtest 2019. Daarnaast werden de resultaten van het Nationaal Haringonderzoek 2019 gepresenteerd.

Nieuws van het Nederlands Visbureau

Nieuws van het Nederlands Visbureau

Hollandse garnalen, Hollandse Nieuwe Stijl, Nordseekrabben POS-materiaal, Vis van de maand, Facts and Figures (NL) en de Nieuwjaarsbijeenkomst

Het ondernemen zit Johnny Plat in het bloed

Het ondernemen zit Johnny Plat in het bloed

Johnny Plat was onlangs een van de finalisten tijdens de tweede editie van de nieuwe Nationale Haringtest. De 27-jarige ondernemer runt in zijn eentje zowel een standplaats in Meppel als een winkel in Zwartsluis. Daarnaast is Vishandel J. Plat in het zomerseizoen met een viskar ook te vinden in Belt-Schultsloot en op diverse jaarmarkten.