Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland

Vismagazine_Hollandse Nieuwe Stijl_pop-up tasting

Haring wordt steeds vaker verwerkt in een enorme variatie aan gerechten. Deze trend - die ook wel Hollandse Nieuwe Stijl genoemd - toont dat haring veelzijdig is en kan verrassen. Ter promotie toert de Hollandse Nieuwe Stijl van 22 augustus tot 1 september een pop-up tasting langs vier grote steden.

Hollandse Nieuwe Stijl

Hollandse Nieuwe Stijl is een verrassende combinatie van gekaakte haring met uiteenlopende ingrediënten. Zo ontstaan gerechten zoals verrassende taco’s, bijzondere salades, originele sushi en zelfs culinaire gerechten op sterrenniveau. De stijl laat zien dat haring veelzijdiger is dan vaak wordt gedacht en goed combineert.

De ontwikkeling van de Hollandse Nieuwe Stijl is goed te verklaren. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt.

De pop-up tasting

De pop-up tasting doet tussen 22 augustus en 1 september Amsterdam, Zwolle, Rotterdam en Eindhoven aan. Verschillende gerechten kunnen gratis geproefd worden in de pop-up store. Zo kan iedereen op een laagdrempelige manier kennismaken met deze Hollandse Nieuwe Stijl. De exacte tijden en locaties zijn te vinden op de website van het Nederlands Visbureau.

Het Nederlands Visbureau

De promotie van de Hollandse Nieuwe Stijl is een initiatief van het Nederlands Visbureau. Dit pr- en marketingbureau voor de gehele Nederlandse vissector heeft als doelstelling de promotie van vis, schaal- en schelpdieren in Nederland en daarbuiten. Dit doen ze door het verbeteren van de kennis over, en de waardering voor vis en visproducten en het bevorderen van de informatievoorziening over het Nederlands visaanbod, de toepassingen en de marktvraag. Hiervoor voert het Nederlands Visbureau namens de ondernemers in de sector activiteiten uit zoals social media marketing, (ontwikkeling en onderhouden van) websites, events, promotiemateriaal en joint promotions.

Lees ook
VNV trakteert zorgpersoneel door het hele land op Hollandse Nieuwe

VNV trakteert zorgpersoneel door het hele land op Hollandse Nieuwe

In plaats van de traditionele veiling deelde het Nederlands Visbureau Hollandse Nieuwe uit in enkele grote ziekenhuizen. Een mooie geste, vond de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV). Daarom vroegen zij de twaalf provinciewinnaars van de Nationale Haringtest 2019 om namens VNV bij een lokale zorginstelling een grote schaal Hollandse Nieuwe...

Gour (met) vis gezond

Gour (met) vis gezond

Nieuws van het Nederlands Visbureau. Met Gour (met) vis gezond, De zomereditie van Visculinair en De start van het haringseizoen

Normaal

Normaal

Ik weet niet hoe het u vergaat, maar ik ben het soms zo zat. Dat iedereen de afgelopen twaalf weken maar deed alsof we zoveel tijd over hebben. Tijd om op te ruimen, om nieuwe dingen te leren en om alle achterstallige klussen aan huis en tuin te doen. Terwijl ik net zo druk als anders was en ik om me heen ook vooral mensen zag die het juist drukker...