Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

                                                  Foto: Luuk Scholte en Mehmet Eser (Horecava)

Uit onderzoek van de Horecava blijkt dat de bezoekers van de beurs grote behoefte hebben aan informatie. Zoals informatie over leveranciers en producten, trends en ontwikkelingen, maar ook tips en kennis om de bedrijfsvoering te verbeteren. Daarom lanceert de vakbeurs samen met Horecanetwerk een nieuw online platform. De introductie vindt plaats in het eerste kwartaal van 2020.

Het platform verbindt het hele jaar de vraag en aanbod binnen de foodservicebranche. Verschillende disciplines komen hier samen, zoals actueel nieuws over buitenshuis eten, slapen en drinken. De bezoekers kunnen informatie krijgen.Verder is het mogelijk voor leveranciers om eigen content op het platform te plaatsen en kunnen bezoekers direct contact met hen opnemen.  

De Horecava is de grootste vakbeurs voor de horeca in Nederland. Vier dagen lang presenteren verschillende foodservicepartijen innovatieve startups en interessante sprekers zich aan de bezoekers van de beurs.

Horecanetwerk.nl is een online vertegenwoordiger en online horecabeurs, waarbij vooral de focus op vernieuwing ligt.

Lees ook
Dilvis groeit online tijdens coronacrisis

Dilvis groeit online tijdens coronacrisis

De coronacrisis is voor veel bedrijven een moeilijke periode. Denk aan minder klanten, minder omzet en ziek personeel. Voor Dilvis betekende de sluiting van de horeca dat de groothandel bijna stil kwam te liggen. Gelukkig had de specialist in vis nog een troef achter de hand, de online webshop.

Detailhandel heeft meer vertrouwen in de toekomst

Detailhandel heeft meer vertrouwen in de toekomst

Detailhandelaren hebben meer vertrouwen in de toekomst. Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In april dacht slechts 9 procent van de ondernemers in de detailhandel het nog een jaar vol te kunnen houden. In mei is dit gegroeid naar 65 procent.

Meer Noordzeevis op het (restaurant)bord

Meer Noordzeevis op het (restaurant)bord

De roep om meer Noordzeevis te eten, klinkt al geruime tijd. Verschillende partijen promoten deze onbekende en onbeminde vis. Stichting Noordzeevis uit IJmuiden en Scheveningen proberen (jonge) consumenten, horeca en viswinkels te bereiken. NorthSeaChefs stimuleert chefs om onbekende Noordzeevissen als heek, wijting en pieterman op de menukaart te zetten.