Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Jimdo voorbeeld webshop

Voorbeeld van een webshop (foto: Jimdo)

Vanwege de coronacrisis stijgt de omzet van webshops. Dit betekent dat veel kleine en lokale winkeliers, zoals de bakker, slager, slijter en de visspecialist, een vertaalslag moeten maken naar online. Internetplatform Jimdo wil ondernemers hierbij helpen en stelt daarom een online coronasteunpakket beschikbaar. Hiermee kunnen winkeliers en zelfstandigen snel een eigen webshop opzetten.

Jimdo ontwikkelde hiervoor een speciale online tool voor gebruikers die nog niet eerder een online webshop of winkel hebben gebouwd. Dit maakt het mogelijk om binnen een paar uur een eigen webshop te hebben. Het Jimdo Corona steunpakket is afgestemd op wat er in deze tijd nodig is om praktisch en snel naar een succesvol online businessmodel te kunnen schakelen. Zo is bijvoorbeeld het contactloos ophalen toegevoegd als onderdeel van de verzendmethodes en zijn diverse sjablonen ingericht voor het aanbieden van vouchers.

Daarnaast kunnen gebruikers direct een eigen domeinnaam registreren of koppelen en kiezen uit diverse betaalsystemen. Ook hebben ze toegang tot een uitgebreide beeldbank en is een hoge vindbaarheid binnen Google aan de hand van een geautomatiseerde SEO plugin gegarandeerd. Vanuit een samenwerking met Trusted Shops stelt Jimdo tevens de juridische tekst generator beschikbaar als onderdeel van het online steunpakket. Hiermee kunnen ondernemers alle juridische teksten en voorwaarden eenvoudig en conform de AVG-norm naar eigen hand zetten.

Het internetplatform stelt dit pakket beschikbaar voor een symbolisch bedrag van één euro per maand voor een jaar. Ondernemers die hier gebruik van willen maken kunnen via de website van JIMDO aan de slag met het ontwikkelen van een eigen webshop.

 

Lees ook
Ondernemer Nico Waasdorp bezorgt duurzame vis in heel Nederland

Ondernemer Nico Waasdorp bezorgt duurzame vis in heel Nederland

Vanwege de coronacrisis moeten veel ondernemers op zoek naar nieuwe manieren om aan omzet te komen. Dat geldt ook voor visondernemer Nico Waasdorp. Hij introduceert daarom de ‘Good Fish box’ en de ‘Bijvangstbox’. Deze boxen bevatten een selectie verse vis die door heel Nederland worden bezorgd.

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs Nederland gaat evenementen volgens de 1,5 meter-samenleving inrichten. Op deze manier wil de beursorganisator vanaf september weer evenementen kunnen laten plaatsvinden. De organisatie denkt onder andere aan ‘time slots’ voor bezoekers en een verruiming van de gehele beursindeling.

Voedingscentrum: Nederlanders passen eetgewoonten niet aan tijdens coronacrisis

Voedingscentrum: Nederlanders passen eetgewoonten niet aan tijdens coronacrisis

Vanwege de coronamaatregelen zitten veel Nederlanders thuis. Heeft dit gevolgen voor het eetpatroon? Het Voedingscentrum liet daarom een onderzoek uitvoeren. Hieruit blijkt dat er slechts kleine veranderingen zijn in het koop-, kook- en eetgedrag.