Jumbo introduceert visassortiment Fishes

Rode Forel

Jumbo introduceert een nieuw vers visassortiment onder het merk Fishes. Hiermee wilt Jumbo inspelen op de toenemende vraag naar vis, waarbij vooral de bijzondere vissoorten als schelvis, roodbaars en rode forel in trek zijn. Het nieuwe Fishes assortiment is duurzaam gevangen of verantwoord gekweekt. De keten is volledig inzichtelijk; van schip tot schap.

Fishes is exclusief voor Jumbo ontwikkeld en kenmerkt zich door de hoge kwaliteit en de versheid van de vis. De vis van Fishes is 100 procent vers. Het nieuwe assortiment bestaat uit roodbaarsfilet, kabeljauwhaas, rode forel, schelvisfilet, victoriabaars, regenboogforel, zalmhaas en de seizoensproducten scholfilet en skrei-kabeljauwhaas. De meest bijzondere vis in dit nieuwe assortiment is de rode forel. De rode forel wordt in de fjorden van Noorwegen in zoutwater gekweekt. Met Fishes maakt Jumbo een bijzonder visassortiment toegankelijk voor een breed publiek.

De afgelopen jaren heeft Jumbo dan ook hard gewerkt aan het verduurzamen van haar assortiment verse vis. Jumbo heeft sinds begin dit jaar vrijwel alleen nog verantwoorde vis in haar huismerk-assortiment. 95 procent van de verse vis en diepvriesvis heeft het MSC- of ASC-keurmerk; de overige 5 procent scoort groen op de VISwijzer. Ook andere visproducten van Jumbo - zoals gemaksmaaltijden en diervoeding - zijn bijna allemaal MSC- of ASC-gecertificeerd.

Lees ook
Pasta pesto met scholfilet en gamba’s

Pasta pesto met scholfilet en gamba’s

Epos inspireert de visspecialist met verrassende recepten, zoals met dit recept voor Pasta pesto met scholfilet en gamba’s.

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

Duurzaamheid staat centraal bij Fish Tales. Het Amsterdamse bedrijf gebruikt alleen 100 procent gecertificeerde vis. Het gaat goed met het bedrijf. In Nederland zijn de producten exclusief te koop bij Albert Heijn en ook in Duitsland gaat het goed. En nu richt Fish Tales zich op de Verenigde Staten.

Unilever streeft naar duurzame garnalenvangst

Unilever streeft naar duurzame garnalenvangst

De kroepoek van Unilever-merk Conimex wordt gemaakt van garnalen gevangen door kleinschalige vissers in de Javazee. Unilever besloot samen met partner Intersnack om concrete stappen te zetten om deze garnalenvangst te verduurzamen. "Het doel is om binnen 3 jaar alle garnalen voor Conimex-kroepoek 100% traceerbaar en duurzaam te vangen". De kroepoek...