Lisette Wassenaar neemt afscheid van Visbureau

Marketingmanager Lisette Wassenaar nam onlangs na 19 jaar afscheid van het Nederlands Visbureau. Dat gebeurde tijdens een informele receptie ten kantore van het Nederlands Visbureau, in de Scheveningse visafslag.

 

Start als stagiaire

Lisette Wassenaar begon haar loopbaan bij het Visbureau als stagiaire tijdens haar hbo-opleiding communicatie. “Het was zo leuk dat ik bleef! Het Visbureau was aan het groeien, ze hadden iemand nodig om de marketingmanagers te ondersteunen.”

Wassenaar groeide door naar marketingmanager. “Ik groeide mee met alle veranderingen van de afgelopen jaren. Het was een mooie tijd, met veel afwisseling in de werkzaamheden. Het ene moment stond ik bij -10 met Herman den Blijker op een garnalenkotter, de volgende keer werkte ik aan een tv campagne.”

Hoogtepunten in haar jaren bij het Visbureau waren de start van het haringseizoen, de kindercampagne op scholen met smaaklessen en de tv campagne voor de garnalensector, aldus Lisette Wassenaar. “De grote reclamecampagnes, dat vond ik leuk.”

 

Opvolging geregeld

Directeur Agnes Leewis bedankte Lisette Wassenaar voor haar enorme inzet in de afgelopen jaren. “Je was bepalend, aansturend en had heel veel kennis. Jij was chef binnendienst, ik chef buitendienst. Jouw vertrek heeft heel veel impact, we zien je kennis met moeite gaan! Je was een grote steun in het voortbestaan van het Visbureau. Ook daar zijn we je enorm dankbaar voor.

Voor Lisette Wassenaar is het na 19 mooie jaren tijd voor een nieuwe stap. Zij is samen met een compagnon een eigen bedrijf begonnen in kinderkleding en speelgoed. Wassenaar blijft voorlopig op projectbasis aan het Visbureau verbonden. Haar opvolgster, Felicia van der Vet, werd tijdens de afscheidsreceptie voorgesteld aan de aanwezigen.

 

Op de foto het team van het Nederlands Visbureau. Tweede van rechts Lisette Wassenaar en uiterst links haar opvolgster Felicia van der Vet.

 
Lees ook
Onderzoek visconsumptie

Onderzoek visconsumptie

Onderzoeksbureau GfK is in de zomerperiode onderzoek gestart naar de visconsumptie gedurende het afgelopen jaar in opdracht van het Nederlands Visbureau. In het najaar zullen feiten en cijfers over het consumptiegedrag van de Nederlandse consument worden gepresenteerd.

Nieuwe Visculinair over Hollandse Nieuwe en BBQ

Nieuwe Visculinair over Hollandse Nieuwe en BBQ

De nieuwe Visculinair zomereditie is uit. Een uitgave boordevol tips en inspiratie. Natuurlijk alle aandacht voor het paradepaardje Hollandse Nieuwe en de vis van de maanden juli en augustus.

Inschrijving voor Fish International is geopend

Inschrijving voor Fish International is geopend

De organisatie van Fish International verwacht dat ze in februari 2022 weer een live beurs kunnen organiseren. Exposanten kunnen zich voor deze beurs inschrijven. Voor Nederlandse exposanten is het ook mogelijk om deel te nemen in het Holland Paviljoen van het Nederlands Visbureau.