Makro doneert deel haringomzet aan Make-A-Wish

foto overhandiging cheque Makro

Het haringseizoen 2017 is van start gegaan. Makro vierde dit in acht verschillende vestigingen met een exclusieve haringparty. Trouwe klanten en ondernemers konden hier als eerste de Hollandse Nieuwe proeven. Bovendien legde Makro van elke verkochte haring 25 cent opzij voor Make-A-Wish Nederland. De opbrengst, € 10.000,  is op de haringparty in Nieuwegein door de CEO van Makro, Kef van Helbergen, aan Hanneke Verburg, algemeen directeur van Make-A-Wish Nederland, overhandigd.

Eerste vaatje

Normaliter dingt Makro ieder jaar in Scheveningen mee naar het eerste vaatje haring. In de afgelopen jaren heeft Makro drie keer het hoogste bod uitgebracht en op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan verschillende goede doelen. Dit jaar heeft Makro ervoor gekozen het anders te doen. 25 cent van iedere verkochte haring op de eerste verkoopdag komt rechtstreeks ten goede aan Make-A-Wish Nederland.

Makro

Kef van Helbergen, CEO Makro: “Haring heeft een speciaal plekje bij Makro. Onze visafdeling staat bekend om de hoge kwaliteit van haar producten en dienstverlening. Vlaggetjesdag is dan ook een traditie waar we graag aan meedoen. Met onze exclusieve haringparty hebben we onze trouwe klanten en ondernemers niet alleen een primeur op de Hollandse Nieuwe gegeven; we hebben ook een mooie gezamenlijke bijdrage geleverd aan Make-A-Wish Nederland.”

Make-A-Wish

Make-A-Wish Nederland houdt zich bezig met het vervullen van wensen van kinderen met een ernstige, soms levensbedreigende ziekte. De opbrengst van de veiling van het eerste vaatje haring, 65.000 euro, ging ook naar deze stichting.

Lees ook
Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Winnaars Nationale Haringtest 2019 bekend

Op 7 oktober maakten de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) en de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH) op de Visbeurs in Spakenburg de twaalf provinciewinnaars bekend van de Nationale Haringtest 2019. Daarnaast werden de resultaten van het Nationaal Haringonderzoek 2019 gepresenteerd.

Het ondernemen zit Johnny Plat in het bloed

Het ondernemen zit Johnny Plat in het bloed

Johnny Plat was onlangs een van de finalisten tijdens de tweede editie van de nieuwe Nationale Haringtest. De 27-jarige ondernemer runt in zijn eentje zowel een standplaats in Meppel als een winkel in Zwartsluis. Daarnaast is Vishandel J. Plat in het zomerseizoen met een viskar ook te vinden in Belt-Schultsloot en op diverse jaarmarkten.

Wat wordt het beste Streekproduct van Vlaanderen?

Wat wordt het beste Streekproduct van Vlaanderen?

De Belgische krant Het Laatste Nieuws gaat samen met het Vlaams Centrum voor Agro- & Visserijmarketing op zoek naar het Beste Streekproduct van Vlaanderen. De krant besteedt de komende weken aandacht aan de verschillende producten. Vismagazine licht er een aantal visproducten uit.