‘Mensen gaan graag met recepten aan de slag’

25 november 2020 Xandra Veltman

Consumenten weten dit jaar de weg naar de viswinkels en -kramen goed te vinden. Verse producten, kwaliteit, service en voorlichting worden steeds beter gewaardeerd, net als variatie in (bij)gerechten. Vanuit de foodservice wordt de visspecialist op veel manieren ondersteund. Vandaag het derde deel van deze rondvraag met Bonfait.

Wie Bennie Voorhorst van Bonfait in Denekamp kent, weet hoe hij en zijn verkoopcollega’s altijd weer mogelijkheden en oplossingen weten te bedenken voor visspecialisten. Iedereen wil natuurlijk onderscheidend zijn, zegt hij. “Maar wij schrijven dat woord met hoofdletters. Als je je specialisme blijft houden, ligt de lat hoger en komen mensen naar jou toe.” De horeca klopt vaker aan bij de visspecialist volgens Voorhorst. “Die horeca moet het hebben van kwaliteit. Wij moeten die lat dus ook hoger leggen.”

Basis concept

Bonfait doet volgens hem dat met het ‘Basis concept’ – simpel gezegd een flink deel van Bonfait en een flink deel van de visspecialist. “Als je die twee combineert heb je echt iets bijzonders te bieden. Dat geldt voor (maaltijd- en basis)salades, (rauwkost)sauzen, kant-en-klare producten, desserts en zeker ook op het gebied van maaltijden en (basis) maaltijdcomponenten. Alles voor de betere speciaalzaken.”

Het bedrijf uit Denekamp heeft een scala aan mogelijkheden voor een optimale verkoop en om de consument te bereiken. “Hiermee bezoeken we de visspeciaalzaken en verzorgen op maat gemaakte
plannen en ideeën, specifiek toegespitst op ieders winkel en mogelijkheden, rekening houdend met de ruimte die je hebt.”

Trend is dat zowel ondernemers als consumenten bereid zijn om creatief aan de slag te gaan met leuke recepten. Denk bijvoorbeeld aan viscocktails met de feestdagen die je prima kunt maken met krab, garnalen, kreeft of andere visspecialiteiten in combinatie met de basissalades en sauzen van Bonfait.

Aankloppen

Op dat enthousiasme, en het feit dat veel mensen thuis zullen blijven, kun je goed inspelen, stelt Voorhorst. “We hebben een mega-aantal aan recepten omdat we zo’n breed en uniek assortiment hebben. Je mag altijd bij ons aankloppen voor noviteiten, tips en trends.”

Dit is het derde deel van de rondvraag 'Foodservice levert belangrijke bijdrage'. Volgende week volgt deel 4. Lees hier deel 1 en deel 2 terug. Abonnees van Vismagazine lezen de complete rondvraag online of in Vismagazine 8-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vismagazine en betaal het eerste jaar slechts € 75,00 excl btw!

Altijd op de hoogte blijven?