Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Hollandse nieuwe stijl_Hollandsebowl verkl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit het vuistje’ gegeten hoeft te worden met de campagne: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt.

Hollandse Nieuwe Stijl ontstaat door jonge haring met diverse ingrediënten te combineren. Hierdoor ontstaan verrassende nieuwe gerechten die helemaal in het straatje van de Instagramgeneratie passen. Van een taco of panini tot een spannende poké bowl of een knalrode salty shooter. Allemaal eenvoudig om te maken, onweerstaanbaar om te eten en supergaaf om te delen.

Haring is een omega-3 bom en dus goed voor hart en bloedvaten. Deze vis zit vol vitamines en onverzadigde vetten. Supergezond visje dus! De Schijf van Vijf adviseert om regelmatig vette vis als haring te eten, liefst één keer per week. De millennials zijn bij uitstek een generatie die veel bezig is met gezond eten en bewegen. De toepassing van de Hollandse Nieuwe Stijl past dus goed in de levensstijl van deze doelgroep.

Om millennials te inspireren met haring Hollandse Nieuwe Stijl aan de slag te gaan, organiseert het Nederlands Visbureau deze zomer een tasting-foodtruck-toer op drukbezochte locaties door Nederland. “Dat ‘Haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt’ een goede slogan is, blijkt wel. ‘Oh, maar zo vind ik hem wel lekker!’ en ‘Maar dit kende ik helemaal niet zo’, zijn slechts een greep uit de veelgehoorde reacties.”, aldus Agnes Leewis, directeur van het Nederlands Visbureau.

Lees ook
Aandacht voor '75 jaar vrijheid' tijdens Vlaggetjesdag in Scheveningen

Aandacht voor '75 jaar vrijheid' tijdens Vlaggetjesdag in Scheveningen

Op 12 juni 2020 viert Scheveningen de Hollandse Nieuwe met Vlaggetjesdag. Dit jaar is het 75 jaar geleden dat Nederland werd bevrijd. Het thema '75 jaar vrijheid' komt terug op Vlaggetjesdag. Dat blijkt uit de poster van het event die de organisatie deze week presenteerde.

Veiling eerste vaatje Hollandse nieuwe op 11 juni

Veiling eerste vaatje Hollandse nieuwe op 11 juni

Op donderdag 11 juni organiseert het Nederlands Visbureau de traditionele veiling van het eerste vaatje haring, waarmee het seizoen van de ‘Hollandse Nieuwe’ officieel wordt ingeluid. De opbrengst van de veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe gaat dit keer naar Stichting Ambulance Wens. Daags erna – vanaf vrijdag 12 juni - zal de Hollandse Nieuwe,...

Een meter Haring

Een meter Haring

Duitsland is een belangrijk afzetgebied voor vis. Reden voor het Nederlands Visbureau om aanwezig te zijn bij de Grüne Woche. Deze jaarlijks terugkerende beurs in Berlijn vond dit jaar plaats van 17 tot en met 26 januari en is hét trefpunt voor de Duitse en internationale agrarische sector.