Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Hollandse nieuwe stijl_Hollandsebowl verkl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit het vuistje’ gegeten hoeft te worden met de campagne: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt.

Hollandse Nieuwe Stijl ontstaat door jonge haring met diverse ingrediënten te combineren. Hierdoor ontstaan verrassende nieuwe gerechten die helemaal in het straatje van de Instagramgeneratie passen. Van een taco of panini tot een spannende poké bowl of een knalrode salty shooter. Allemaal eenvoudig om te maken, onweerstaanbaar om te eten en supergaaf om te delen.

Haring is een omega-3 bom en dus goed voor hart en bloedvaten. Deze vis zit vol vitamines en onverzadigde vetten. Supergezond visje dus! De Schijf van Vijf adviseert om regelmatig vette vis als haring te eten, liefst één keer per week. De millennials zijn bij uitstek een generatie die veel bezig is met gezond eten en bewegen. De toepassing van de Hollandse Nieuwe Stijl past dus goed in de levensstijl van deze doelgroep.

Om millennials te inspireren met haring Hollandse Nieuwe Stijl aan de slag te gaan, organiseert het Nederlands Visbureau deze zomer een tasting-foodtruck-toer op drukbezochte locaties door Nederland. “Dat ‘Haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt’ een goede slogan is, blijkt wel. ‘Oh, maar zo vind ik hem wel lekker!’ en ‘Maar dit kende ik helemaal niet zo’, zijn slechts een greep uit de veelgehoorde reacties.”, aldus Agnes Leewis, directeur van het Nederlands Visbureau.

Lees ook
Wat wordt het beste Streekproduct van Vlaanderen?

Wat wordt het beste Streekproduct van Vlaanderen?

De Belgische krant Het Laatste Nieuws gaat samen met het Vlaams Centrum voor Agro- & Visserijmarketing op zoek naar het Beste Streekproduct van Vlaanderen. De krant besteedt de komende weken aandacht aan de verschillende producten. Vismagazine licht er een aantal visproducten uit.

Keuringsdienst van Waarde checkt Hollandse Nieuwe

Keuringsdienst van Waarde checkt Hollandse Nieuwe

Het tv-programma Keuringsdienst van Waarde besteedt vanavond (29 augustus) aandacht aan haring, de Hollandse Nieuwe. In het programma probeert de Keuringsdienst van Waarde een aantal vragen te beantwoorden. Wanneer is de Hollandse Nieuwe nou echt nieuw? Wat gebeurt er met de oude als er nieuwe aanwas is gebracht. En is er nou echt een groot smaakverschil?...

Uitslag Haringtest aangepast

Uitslag Haringtest aangepast

De uitslag van de eerste ronde van de Nationale Haringtest in Noord-Brabant is aangepast. Een van de finalisten werd vanwege fraude gediskwalificeerd door de organisatie.