Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Hollandse nieuwe stijl_Hollandsebowl verkl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit het vuistje’ gegeten hoeft te worden met de campagne: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt.

Hollandse Nieuwe Stijl ontstaat door jonge haring met diverse ingrediënten te combineren. Hierdoor ontstaan verrassende nieuwe gerechten die helemaal in het straatje van de Instagramgeneratie passen. Van een taco of panini tot een spannende poké bowl of een knalrode salty shooter. Allemaal eenvoudig om te maken, onweerstaanbaar om te eten en supergaaf om te delen.

Haring is een omega-3 bom en dus goed voor hart en bloedvaten. Deze vis zit vol vitamines en onverzadigde vetten. Supergezond visje dus! De Schijf van Vijf adviseert om regelmatig vette vis als haring te eten, liefst één keer per week. De millennials zijn bij uitstek een generatie die veel bezig is met gezond eten en bewegen. De toepassing van de Hollandse Nieuwe Stijl past dus goed in de levensstijl van deze doelgroep.

Om millennials te inspireren met haring Hollandse Nieuwe Stijl aan de slag te gaan, organiseert het Nederlands Visbureau deze zomer een tasting-foodtruck-toer op drukbezochte locaties door Nederland. “Dat ‘Haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt’ een goede slogan is, blijkt wel. ‘Oh, maar zo vind ik hem wel lekker!’ en ‘Maar dit kende ik helemaal niet zo’, zijn slechts een greep uit de veelgehoorde reacties.”, aldus Agnes Leewis, directeur van het Nederlands Visbureau.

Lees ook
Finalisten Nationale Haringtest 2019 bekend

Finalisten Nationale Haringtest 2019 bekend

De eerste ronde van de Nationale Haringtest zit erop en de finalisten per provincie zijn bekend. Tijdens de eerste ronde stemden consumenten online op hun favoriete visspecialist uit zowel de gevestigde als ambulante handel. Nadat alle stemmen waren geteld, werden op 3 juli de finalisten bekend gemaakt.

Creatieve hapjes voor Haring Race

Creatieve hapjes voor Haring Race

Haringhapjes gemaakt door studenten van SVO. Van haringbonbons tot haring-poké bowls: negen studenten van de mboopleiding Generation Food van SVO vakopleiding food bedachten zeven creatieve haringhapjes om uit te delen tijdens de Nationale Haring Race. Met succes: “Ze wilden laten zien dat je met haring alle kanten op kunt.” Op 12 juni vond in Bunschoten-Spakenburg...

Vishandel Peter Tol de beste op Haringpartij

Vishandel Peter Tol de beste op Haringpartij

De Volendammer vishandel Peter Tol uit Amsterdam is winnaar geworden van de wedstrijd om de beste haringhapjes tijdens de Nationale Haringpartij in Kasteel De Haar in Haarzuilens. Hoeden, hoosbuien en haring vormden de belangrijkste ingrediënten van het evenement voor prominent Nederland. Tijdens dit jaarlijkse evenement laten visspecialisten uit verschillende...