Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Hollandse nieuwe stijl_Hollandsebowl verkl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit het vuistje’ gegeten hoeft te worden met de campagne: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt.

Hollandse Nieuwe Stijl ontstaat door jonge haring met diverse ingrediënten te combineren. Hierdoor ontstaan verrassende nieuwe gerechten die helemaal in het straatje van de Instagramgeneratie passen. Van een taco of panini tot een spannende poké bowl of een knalrode salty shooter. Allemaal eenvoudig om te maken, onweerstaanbaar om te eten en supergaaf om te delen.

Haring is een omega-3 bom en dus goed voor hart en bloedvaten. Deze vis zit vol vitamines en onverzadigde vetten. Supergezond visje dus! De Schijf van Vijf adviseert om regelmatig vette vis als haring te eten, liefst één keer per week. De millennials zijn bij uitstek een generatie die veel bezig is met gezond eten en bewegen. De toepassing van de Hollandse Nieuwe Stijl past dus goed in de levensstijl van deze doelgroep.

Om millennials te inspireren met haring Hollandse Nieuwe Stijl aan de slag te gaan, organiseert het Nederlands Visbureau deze zomer een tasting-foodtruck-toer op drukbezochte locaties door Nederland. “Dat ‘Haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt’ een goede slogan is, blijkt wel. ‘Oh, maar zo vind ik hem wel lekker!’ en ‘Maar dit kende ik helemaal niet zo’, zijn slechts een greep uit de veelgehoorde reacties.”, aldus Agnes Leewis, directeur van het Nederlands Visbureau.

Lees ook
Vlaggetjesdag Scheveningen met zon en buien

Vlaggetjesdag Scheveningen met zon en buien

Na de opening door minister Bruno Bruins (Medische Zorg) kwam Vlaggetjesdag Scheveningen, afgelopen zaterdag 15 juni, moeizaam op gang. Pas nadat de buien voorbij waren en de zon zich voorzichtig liet zien, ontstond er een grote toeloop van bezoekers en werd er tot in de late uurtjes feest gevierd rondom de havens

Caveman neemt vaatje Hollandse Nieuwe in ontvangst

Caveman neemt vaatje Hollandse Nieuwe in ontvangst

De Hollandse Nieuwe zijn weer in het land. Dit wordt op overal gevierd met haringparty's en andere activiteiten. In Rotterdam werd voor derde keer het eerste vaatje met nieuwe haring overhandigd aan een Rotterdammer die veel voor de stad betekent. Dit jaar was dat Patrick van der Jagt, ook bekend als Caveman. Street artist Eelco van den Berg (I AM EELCO)...

Veiling eerste vaatje brengt 95.500 euro op

Veiling eerste vaatje brengt 95.500 euro op

De veiling van het eerste vaatje haring bracht dinsdagmiddag 11 juni 95.500 euro op. Groothandel Makro won de veiling en ging er met het vaatje vandoor. De opbrengst van de veiling gaat dit jaar naar de Stichting Mag Ik Dan Bij Jou. De veiling luidt het verkoopseizoen voor de Hollandse Nieuwe in. Vanaf vandaag, woensdag 12 juni, is de gerijpte haring...