‘Minimalistische industriële inrichting in combinatie met warme, luxe materialen’

Verswinkel Bouwen_rondvraag VIS 4-2022

De inrichting van visspeciaalzaken is een anders dan tien jaar geleden. Trends en ontwikkelingen zorgen voor een veranderende kijk op de winkel. Zo is zelfbediening door corona verder toegenomen, en dat lijkt een blijvertje. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag met Harold Jongman van Verswinkel Bouwen.

Verswinkel Bouwen verzorgt het volledige traject van nieuwbouw, verbouw, aanpassingen of levering van RVS-meubels, verwerkingsmachines, kook- en vaatwasapparatuur. “We geven advies door middel van een uitgebreid intake-gesprek op locatie, dragen zorg voor het inmeten van de ruimte en vervolgens werken we een conceptplan op papier uit”, legt Harold Jongman uit. “Wij produceren zelf al onze (koel-)meubels en zijn dealer van gerenommeerde merken. Onze projectmanager is vast aanspreekpunt en begeleidt het volledige traject. Hij is tevens contactpersoon voor eventuele andere partijen als een soort aannemer en installateur. Ook verzorgen we de plaatsing en installatie van het interieur.”

Lokale ondernemers

Verswinkel Bouwen onderscheidt zich volgens Jongman onder meer door uitgebreide persoonlijke aandacht voor de klant en korte lijnen, een platte organisatie en flexibiliteit door eigen maatwerkproductie. “Veel mensen weten niet dat achter ons kantoor in Nunspeet een complete productiehal zit, waar alle meubels volledig door ons zelf worden ontworpen en geproduceerd. Niet alleen kunnen we de volledige inrichting voor onze rekening nemen, desgewenst werken we ook graag samen met lokale ondernemers. We hebben de afgelopen jaren gemerkt dat ondernemers dit erg waarderen. Dat is praktisch, duurzaam, en draagt bij aan lokaal verantwoord ondernemen”, vindt Jongman.

Luxe

Als belangrijke trend neemt hij ‘een strakke minimalistische industriële inrichting in combinatie met warme luxe materialen’ waar. Maar er is meer. “Voor wat betreft de koelmeubels zien we dat het percentage zelfbedieningsmeubels nog steeds toeneemt ten opzichte van de bedieningstoonbanken”, weet Jongman. “Een open karakter, waarbij de klant kan zien dat er eigen bereiding plaatsvindt, is ook een veel geziene aanpassing in de huidige interieurs. Dat geeft de klant extra vertrouwen. Bij de grotere inrichtingen is een goede routing met checkout een mooie oplossing. Klanten die geen uitgebreid advies willen, kunnen snel winkelen door kant-en-klaar producten te kopen. Een mooie strakke kooklijn of broodjescorner met steamer en/of speedoven zijn bijna niet meer weg te denken in eigentijdse verswinkels.” Jongman is van mening dat ondernemers de werkplek zodanig moeten inrichten, dat ze niet met de rug naar de klant hoeven te staan. “Persoonlijke aandacht wordt erg gewaardeerd. Ook moet de inrichting afgestemd zijn op het assortiment en het soort publiek dat in de zaak verschijnt. Het totaalplaatje moet kloppen.”

Dit is het tweede deel van de rondvraag 'Trends voor winkelinrichting'. Lees hier deel 1 terug. De complete rondvraag is te lezen in Vismagazine 4-2022. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af.

Ja, ik neem een abonnement
Lees ook
Koelen: geen koud kunstje

Koelen: geen koud kunstje

Dat koeling een ‘hot topic’ is, blijkt mede uit het feit dat veel koelspecialisten in april aanwezig waren op Seafood Expo Global in Barcelona. Terug in Nederland gingen we op zoek naar trends en tips.

Koeltechnisch Buro Midden Nederland: Koel, koeler, koelst

Koeltechnisch Buro Midden Nederland: Koel, koeler, koelst

Wat zijn trends in koeltechniek? Wat kunnen we verwachten met betrekking tot koudemiddelen? Met welke uitdagingen kampt de koelbranche? Bernadet Koops, afgestudeerd koelmonteur en vertegenwoordiger bij familiebedrijf Koops Koeltechnisch Buro Midden Nederland beantwoordt deze vragen.

‘Onderscheiden door dicht bij jezelf te blijven en te doen waar je goed in bent’

‘Onderscheiden door dicht bij jezelf te blijven en te doen waar je goed in bent’

De inrichting van visspeciaalzaken is een anders dan tien jaar geleden. Trends en ontwikkelingen zorgen voor een veranderende kijk op de winkel. Zo is zelfbediening door corona verder toegenomen, en dat lijkt een blijvertje. Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Frans van Erkel van Van Erkel Reclame & Styling.