MSC en ASC organiseren Bewuste Visweek

MSC-keurmerk steeds bekender

Veel mensen eten graag vis. Het is gezond en lekker. Maar niet alle vissoorten zijn verantwoord om te eten. Er is sprake van overbevissing of niet-duurzame vismethoden. Kies daarom bewust. Om hier extra aandacht voor te vragen organiseren MSC en ASC van 23 tot en met 29 september voor de zesde keer Bewuste Visweek. 

Het doel van MSC en ASC is voldoende vis in de zee en gezonde oceanen, meren en rivieren. De Bewuste Visweek laat zien hoe consumenten hieraan kunnen bijdragen: door te kiezen voor vis met het groene ASC of het blauwe MSC-keurmerk. In Nederlandse supermarkten, viswinkels en foodketens ervaren consumenten hoe uitgebreid het visassortiment met het MSC- en ASC-keurmerk is.

De Bewuste Visweek is er ook voor kinderen met een speciale kleuractie. Zij kunnen op de website een kaart downloaden waarop ze hun eigen zeedier mogen tekenen. Deelnemers maken kans op een levensecht exemplaar!

Dossiers
Lees ook
De Noordzee

De Noordzee

Vis van dichtbij willen we heel graag zo vers mogelijk verkopen. Geen gesleep over de wereld of Europa. Je komt dan vrij snel uit op de Noordzee, Waddenzee of het IJsselmeer. Waarom is het niet vanzelfsprekend dat we de vis uit de Noordzee alleen verkopen en consumeren voor en door de landen rondom de Noordzee? Waarderen wij de geschiedenis van de Noordzee...

Vergeten vissoorten in combinatie met speciaalbier

Vergeten vissoorten in combinatie met speciaalbier

De Nederlandse Brouwers en het Nederlands Visbureau hebben de handen ineengeslagen. Zij zetten vergeten Nederlandse vissoorten op de kaart in combinatie met speciaalbieren. Dit sluit aan op populariteit van biersoorten van Nederlandse bodem en de toenemende waardering voor vis uit de Noordzee.

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

Duurzaamheid staat centraal bij Fish Tales. Het Amsterdamse bedrijf gebruikt alleen 100 procent gecertificeerde vis. Het gaat goed met het bedrijf. In Nederland zijn de producten exclusief te koop bij Albert Heijn en ook in Duitsland gaat het goed. En nu richt Fish Tales zich op de Verenigde Staten.