MSC-kibbeling van Jean sur Mer

Eko-Verpakking vis

De diepgevroren voorgebakken kibbeling van Jean sur Mer is gemaakt van duurzame vis, namelijk vlaswijting die het MSC-label draagt. Dit product is vanaf nu te vinden in een recycleerbare verpakking, gemaakt van het materiaal Green PE. “Dit gegeven is uniek in de viswereld”, vertelt Jan Kegels van Jean sur Mer. “We willen onze verantwoordelijkheid opnemen om de plastiekvervuiling van onze oceanen tegen te gaan. Als vele bedrijven samenwerken, kunnen we het tij keren van de plastiek soep die onze oceanen verstikt.”

Deze kibbeling in duurzame verpakking wordt gelanceerd in het kader van de Bewuste Visweek in Nederland.

90% vis

De diepgevroren voorgebakken kibbeling van Jean sur Mer wordt geproduceerd naar eigen recept om de unieke krokante kibbeling te krijgen die de pioniers ook verkopen vanuit hun foodtruck. De vis bestaat uit 100% filet en heeft een verhouding van 90% vis en 10% korst. De producten bevatten geen kunstmatige aroma's of smaakversterkers, hebben een laag zoutgehalte en dragen het MSC-keurmerk.

Seizoensgebonden vis is gewoon veel duurzamer en garandeert versere producten”, vertelt Peter Vlyminck, de chef van de Vlaamse seafoodcateraar Jean sur Mer, die zijn vis ook vanuit foodtrucks verkoopt,  en zakenpartner van Jan Kegels. De kibbeling van Jean sur Mer is verkrijgbaar in 1000g en 475g.

Lees ook
'Ook in de toekomst willen we een lekker visje eten'

'Ook in de toekomst willen we een lekker visje eten'

Sinds vorig jaar richt Marine Stewardship Council (MSC) zich actief op de visspecialisten in Nederland. Reden is de toenemende vraag naar duurzame vis. Inmiddels zijn zeventien visspeciaalzaken MSC-gecertificeerd. Twee pioniers uit Amsterdam en Oss over hoe ze zich onderscheiden met duurzaam gevangen vis.

Arnhemse viswinkel De Zilte Zeemeermin ASC en MSC gecertificeerd

Arnhemse viswinkel De Zilte Zeemeermin ASC en MSC gecertificeerd

Viswinkel De Zilte Zeemeermin in Arnhem mag officieel het ASC en MSC-keurmerk voeren. Het bedrijf van eigenaren Wiebe en Luuk de Haan, twee broers, landelijk bekend als “de visbroertjes”, hebben een enorme passie voor vis en samen ruim 25 jaar ervaring in vakgebied.

Digitale lancering Empack Reconnect

Digitale lancering Empack Reconnect

Empack Reconnect, op 17 september, bood de verpakkingscommunity de mogelijkheid om elkaar online te ontmoeten, te netwerken en zaken te doen. Het online event werd bezocht door ongeveer 200 exposanten en 600 unieke bezoekers. Zij gingen met elkaar in discussie in themagerichte netwerklounges en volgden kennissessies.