Naar een gezond groeibedrijf

cover naar een gezond groiebedrijf in vijf stappen

Wie had tien jaar geleden kunnen denken dat we onze wasmachines, maaltijden en dagelijkse boodschappen tegenwoordig vooral online bestellen? Dat e-health en m-health gemeengoed worden, dat we auto’s steeds vaker delen (beschikbaarheid is immers belangrijker dan bezit) en dat er volop wordt geëxperimenteerd met zelfsturende auto’s?

De techniek, de maatschappij én ook de behoeften van klanten blijven veranderen. Er ontstaan nieuwe concurrenten en andere verdienmodellen. Hoe kun je daar als organisatie het best op reageren? Hoe zorg je dat je bedrijf vandaag én morgen succesvol is? Door het groeilandschap van je bedrijf te schetsen en nieuwe groeipaden te bewandelen.

Maar hoe doe je dat? Hoe kun je als bedrijf succesvol groeien in een steeds veranderende wereld? De antwoorden die Jansen en Mom, beiden hoogleraar in Rotterdam, presenteren, zijn gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek. Daarbij gaat het niet alleen om grote, lang bestaande ondernemingen, maar ook
om start-ups, scale-ups en het mkb. De bedrijven in het boek fungeren als voorlopers in het managen van hun bedrijf, het aansturen van mensen en het ontdekken, verkennen en ontwikkelen van nieuwe groeipaden.

 

Dossiers
Lees ook
Niet op pad? Doe online inspiratie op!

Niet op pad? Doe online inspiratie op!

Waar Vismagazine je normaal graag tips voor activiteiten had gegeven, hebben we nu deze Online Inspiratiegids, vol met plekken om vanuit huis inspiratie op te doen. Ook leuk voor na de coronatijd! Met vandaag Ondernemerschap en websites.

Andere kost - Pleidooi voor een gezonder en duurzamer voedselsysteem

Andere kost - Pleidooi voor een gezonder en duurzamer voedselsysteem

De negatieve impact van ongezond eten is enorm. Dit wordt overduidelijk gemaakt in Andere kost. Jaap Seidell en Jutka Halberstadt zien met lede ogen aan dat de stille epidemie van ongezonde eetpatronen maar niet de benodigde politieke en maatschappelijke urgentie krijgt. De coronapandemie heeft weer eens duidelijk gemaakt dat met name de mensen die...

Geef werknemers meer zekerheid

Geef werknemers meer zekerheid

De arbeidsmarkt is in beweging. Waar werkgevers flexibiliteit willen, zoeken werknemers vooral zekerheid. Hafid Ballafkih van de onderzoeksgroep Arbeid in Transitie aan de Hogeschool van Amsterdam zegt in een artikel in de Groene Amsterdammer dat de flexibiliteit te ver is doorgeschoten.