Naar een gezond groeibedrijf

cover naar een gezond groiebedrijf in vijf stappen

Wie had tien jaar geleden kunnen denken dat we onze wasmachines, maaltijden en dagelijkse boodschappen tegenwoordig vooral online bestellen? Dat e-health en m-health gemeengoed worden, dat we auto’s steeds vaker delen (beschikbaarheid is immers belangrijker dan bezit) en dat er volop wordt geëxperimenteerd met zelfsturende auto’s?

De techniek, de maatschappij én ook de behoeften van klanten blijven veranderen. Er ontstaan nieuwe concurrenten en andere verdienmodellen. Hoe kun je daar als organisatie het best op reageren? Hoe zorg je dat je bedrijf vandaag én morgen succesvol is? Door het groeilandschap van je bedrijf te schetsen en nieuwe groeipaden te bewandelen.

Maar hoe doe je dat? Hoe kun je als bedrijf succesvol groeien in een steeds veranderende wereld? De antwoorden die Jansen en Mom, beiden hoogleraar in Rotterdam, presenteren, zijn gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek. Daarbij gaat het niet alleen om grote, lang bestaande ondernemingen, maar ook
om start-ups, scale-ups en het mkb. De bedrijven in het boek fungeren als voorlopers in het managen van hun bedrijf, het aansturen van mensen en het ontdekken, verkennen en ontwikkelen van nieuwe groeipaden.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Dossiers
Lees ook
What you see is what you get?

What you see is what you get?

Het idee is dat onze belastingtarieven transparant zijn. Helaas niet. Hieronder een korte uiteenzetting over de effectieve belastingdruk gebaseerd op het aangenomen Belastingplan 2023 en voorbeelden uit de fiscale adviespraktijk.

77 fabels en feiten rond plantaardige voeding

77 fabels en feiten rond plantaardige voeding

In dit naslagwerk behandelen Sytske de Waart en Hans Kraak aan de hand van vijf hoofdthema’s 77 feiten en fabels over vegetarisch eten, het eten van vlees en vis, veganistisch eten en in zijn algemeenheid: over plantaardig eten.

Stap voor stap verduurzamen

Stap voor stap verduurzamen

De vakmensen van FoodBase geven informatie over de belangrijkste ontwikkelingen binnen de versbranche. Dit keer legt accountmanager Hester Braam uit hoe je de eerste stappen naar een duurzamere onderneming kan zetten.