Nederland present op visbeurs Bremen

Fish International Bremen (1)-kl

Fish-International-Bremen-6-kl-300x200 Midden in Halle 7 van Messe Bremen torent de Nederlandse vlag boven alle stands uit. Er is weer een Holland Paviljoen op de tweejaarlijkse Duitse visbeurs Fish International, die dit jaar zijn 30e editie beleeft. Drie dagen is de beurs het terrein van vis in al zijn facetten: vers, kweek, diepvries, schaal- en schelpdieren; van export- en importbedrijven. In het Holland Paviljoen hebben vijf Nederlandse bedrijven een plek. "De vraag naar Nederlandse vis in Duitsland is gegroeid", zegt directeur Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau. "Enkele jaren was er geen interesse in zo'n Holland Paviljoen. Maar de beurs is echt professioneel nu en in dit paviljoen hebben we verschillende visbedrijven staan." Het logo van Noordzeevis is prominent zichtbaar in de stand. De standhouders in het paviljoen zijn blij, dat het Visbureau faciliteert en hun veel zorgen uit handen neemt.

Wokmuscheln en Holländische Matjes

Krijn Verwijs introduceert voor de Duitse markt Wokmuscheln, een kant en klare maaltijd van mosselen met een kruidenmelange. Haasnoot was aanwezig met natuurlijk de Holländische Matjes, Ocean Fish met o.a. artic char, een soort zalmforel, uit IJsland, Icelands' Best'. Neerlandia Urk met hun specialiteit: Noordzeevis als schol, tong en tarbot. Kingfish Zeeland is eveneens present en laat de bezoekers proeven van verschillende bereidingen met de yellowtail: gebakken,rauw als sashimi en gerookt. De Duitsers laten zich deze nieuwe vis goed smeken en zijn enthousiast.

Rondlopend over de beurs is in bijna elke gang wel een Nederlands visbedrijf te vinden. Parlevliet & Van der Plas/Heiploeg en Jac. de Dulk/Cormelis Vrolijk Visscher Seafood/Fisherman's Choice hebben grote combistands met allerlei verschillende producten.  Maar ook Seafood Connection, Dayseaday en Isola Fish hebben belang bij deze beurs voor de Duitse visbranche.

Naast vis zijn ook certificeringingorganisaties als MSC, ASC en Global Gap en toeleveranciers van verpakkingen en etiketteerapparatuur aanwezig.

Gastro-Ivent

In de hallen naast de visbeurs vindt het Gastro-Ivent plaats. Dit evenement is vooral gericht op de culinaire branche, met koffie, dranken, fruit, zoetwaren en andere gastronomische partijen.

 
Lees ook
De visbranche komt samen in Bremen voor Fish International

De visbranche komt samen in Bremen voor Fish International

Nieuwe producten, verpakkingen, duurzaamheid en dierenwelzijn in aquacultuur. Dat is een greep uit de onderwerpen die aan bod komen tijdens Fish International . Deze vakbeurs vindt van 9 tot en met 11 februari plaats in Messe Bremen. De organisatie richt zich op bezoekers uit de industrie, retail en horeca.

Vergeten vissoorten in combinatie met speciaalbier

Vergeten vissoorten in combinatie met speciaalbier

De Nederlandse Brouwers en het Nederlands Visbureau hebben de handen ineengeslagen. Zij zetten vergeten Nederlandse vissoorten op de kaart in combinatie met speciaalbieren. Dit sluit aan op populariteit van biersoorten van Nederlandse bodem en de toenemende waardering voor vis uit de Noordzee.

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit...