Nederland present op visbeurs Bremen

Fish International Bremen (1)-kl

Fish-International-Bremen-6-kl-300x200 Midden in Halle 7 van Messe Bremen torent de Nederlandse vlag boven alle stands uit. Er is weer een Holland Paviljoen op de tweejaarlijkse Duitse visbeurs Fish International, die dit jaar zijn 30e editie beleeft. Drie dagen is de beurs het terrein van vis in al zijn facetten: vers, kweek, diepvries, schaal- en schelpdieren; van export- en importbedrijven. In het Holland Paviljoen hebben vijf Nederlandse bedrijven een plek. "De vraag naar Nederlandse vis in Duitsland is gegroeid", zegt directeur Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau. "Enkele jaren was er geen interesse in zo'n Holland Paviljoen. Maar de beurs is echt professioneel nu en in dit paviljoen hebben we verschillende visbedrijven staan." Het logo van Noordzeevis is prominent zichtbaar in de stand. De standhouders in het paviljoen zijn blij, dat het Visbureau faciliteert en hun veel zorgen uit handen neemt.

Wokmuscheln en Holländische Matjes

Krijn Verwijs introduceert voor de Duitse markt Wokmuscheln, een kant en klare maaltijd van mosselen met een kruidenmelange. Haasnoot was aanwezig met natuurlijk de Holländische Matjes, Ocean Fish met o.a. artic char, een soort zalmforel, uit IJsland, Icelands' Best'. Neerlandia Urk met hun specialiteit: Noordzeevis als schol, tong en tarbot. Kingfish Zeeland is eveneens present en laat de bezoekers proeven van verschillende bereidingen met de yellowtail: gebakken,rauw als sashimi en gerookt. De Duitsers laten zich deze nieuwe vis goed smeken en zijn enthousiast.

Rondlopend over de beurs is in bijna elke gang wel een Nederlands visbedrijf te vinden. Parlevliet & Van der Plas/Heiploeg en Jac. de Dulk/Cormelis Vrolijk Visscher Seafood/Fisherman's Choice hebben grote combistands met allerlei verschillende producten.  Maar ook Seafood Connection, Dayseaday en Isola Fish hebben belang bij deze beurs voor de Duitse visbranche.

Naast vis zijn ook certificeringingorganisaties als MSC, ASC en Global Gap en toeleveranciers van verpakkingen en etiketteerapparatuur aanwezig.

Gastro-Ivent

In de hallen naast de visbeurs vindt het Gastro-Ivent plaats. Dit evenement is vooral gericht op de culinaire branche, met koffie, dranken, fruit, zoetwaren en andere gastronomische partijen.

 
Lees ook
Nieuwe campagne Nederlands Visbureau: (Gour)met elkaar gezond met vis

Nieuwe campagne Nederlands Visbureau: (Gour)met elkaar gezond met vis

Het Nederlands Visbureau lanceert de nieuwe campagne ‘(GOUR)met elkaar gezond met vis’. Deze bestaat uit een posteractie voor de winkelvloer met bijbehorende consumentenbrochure. Hiermee geeft het Nederlands Visbureau antwoord op de oproep van de overheid om deze zomervakantie vooral met elkaar in eigen land door te brengen vanwege de coronacrisis.

De kracht van collectieve promotie

De kracht van collectieve promotie

Om écht binnen te komen, moet een boodschap meerdere keren aankomen bij de ontvanger. Oftewel, wanneer we willen dat consumenten een boodschap tot zich nemen, dan moet deze worden herhaald. En dan het liefst op verschillende momenten, via verschillende kanalen en vanuit verschillende afzenders.

Nederlands Visbureau start winkelactie

Nederlands Visbureau start winkelactie

Het Nederlands Visbureau start een winkelactie onder de noemer 'Zorg een beetje voor elkaar: neem een visje voor een ander mee'. In deze actie komt het eten van een gezond visje samen met de huidige crisismaatregelen. Met deze actie geeft het Nederlands Visbureau antwoord op de oproep van Mark Rutte om een beetje voor elkaar te zorgen.