Nederland present op visbeurs Bremen

Fish International Bremen (1)-kl

Fish-International-Bremen-6-kl-300x200 Midden in Halle 7 van Messe Bremen torent de Nederlandse vlag boven alle stands uit. Er is weer een Holland Paviljoen op de tweejaarlijkse Duitse visbeurs Fish International, die dit jaar zijn 30e editie beleeft. Drie dagen is de beurs het terrein van vis in al zijn facetten: vers, kweek, diepvries, schaal- en schelpdieren; van export- en importbedrijven. In het Holland Paviljoen hebben vijf Nederlandse bedrijven een plek. "De vraag naar Nederlandse vis in Duitsland is gegroeid", zegt directeur Agnes Leewis van het Nederlands Visbureau. "Enkele jaren was er geen interesse in zo'n Holland Paviljoen. Maar de beurs is echt professioneel nu en in dit paviljoen hebben we verschillende visbedrijven staan." Het logo van Noordzeevis is prominent zichtbaar in de stand. De standhouders in het paviljoen zijn blij, dat het Visbureau faciliteert en hun veel zorgen uit handen neemt.

Wokmuscheln en Holländische Matjes

Krijn Verwijs introduceert voor de Duitse markt Wokmuscheln, een kant en klare maaltijd van mosselen met een kruidenmelange. Haasnoot was aanwezig met natuurlijk de Holländische Matjes, Ocean Fish met o.a. artic char, een soort zalmforel, uit IJsland, Icelands' Best'. Neerlandia Urk met hun specialiteit: Noordzeevis als schol, tong en tarbot. Kingfish Zeeland is eveneens present en laat de bezoekers proeven van verschillende bereidingen met de yellowtail: gebakken,rauw als sashimi en gerookt. De Duitsers laten zich deze nieuwe vis goed smeken en zijn enthousiast.

Rondlopend over de beurs is in bijna elke gang wel een Nederlands visbedrijf te vinden. Parlevliet & Van der Plas/Heiploeg en Jac. de Dulk/Cormelis Vrolijk Visscher Seafood/Fisherman's Choice hebben grote combistands met allerlei verschillende producten.  Maar ook Seafood Connection, Dayseaday en Isola Fish hebben belang bij deze beurs voor de Duitse visbranche.

Naast vis zijn ook certificeringingorganisaties als MSC, ASC en Global Gap en toeleveranciers van verpakkingen en etiketteerapparatuur aanwezig.

Gastro-Ivent

In de hallen naast de visbeurs vindt het Gastro-Ivent plaats. Dit evenement is vooral gericht op de culinaire branche, met koffie, dranken, fruit, zoetwaren en andere gastronomische partijen.

 
Lees ook
Campagnes Visbureau krijgen vervolg

Campagnes Visbureau krijgen vervolg

Vorig jaar startte het Nederlands Visbureau twee promotiecampagnes. Eén voor Hollandse garnalen en één voor Hollandse nieuwe. Beide campagnes krijgen dit voorjaar een vervolg. Om de Hollandse garnaal te promoten begon het Nederlands Visbureau vorig jaar met de campagne ‘De kleine smaakmaker’. Deze krijgt krijgt dit voorjaar een vervolg. Op dit moment...

Nieuwjaarsreceptie Visbureau: gezamenlijk optreden!

Nieuwjaarsreceptie Visbureau: gezamenlijk optreden!

"Samenwerken om een gemeenschappelijk belang te dienen", is in één zin de toespraak van voorzitter Diek Parlevliet van het Nederlands Visbureau samen te vatten. Belanghebbenden in de vissector waren in groten getale naar Kasteel De Wittenburg in Wassenaar gekomen om het nieuwe jaar in te luiden. Parlevliet blikte kort terug op 2018 en kon een positief...

Stichting Noordzeevis uit IJmuiden presenteert kookboek

Stichting Noordzeevis uit IJmuiden presenteert kookboek

De nieuwe stichting Noordzeevis in IJmuiden is op 11 december bij Pluijm's eetbare wereld aan de Halkade in IJmuiden voor het voetlicht getreden. De eerste ambassadeurs ontvingen hun oorkonde en het kookboek 'Noordzeevis uit IJmuiden' werd gepresenteerd. IJmuiden is na Scheveningen de tweede plaats aan de Nederlandse kust die Noordzeevis wil promoten....