Nederlands merk Fish Tales op steeds meer plekken ter wereld te koop
Fish Tales, een Nederlands merk voor duurzame visproducten, is op steeds meer plekken in het buitenland te koop. De producten van Fish Tales liggen ondertussen in het schap in de Verenigde Staten, Duitsland en Zwitserland. Komend jaar wil het bedrijf verder uitbreiden.
Het afgelopen jaar zette Fish Tales in op uitbereiding in de Verenigde Staten, waar de consumptie van tonijn de grootste ter wereld is. Daar behaalde het merk onder de naam Sea Tales nieuwe introducties bij Whole Foods Market, Central Market en een scala aan individuele winkels in de regio New York. In december voegde het bedrijf supermarktketen Meijer aan hun klanten toe.
Verder blijft Fish Tales ook in Europa groeien. Zo introduceerde Fish Tales vorig jaar twee nieuwe producten op het schap van Coop Zwitserland en liggen producten van Fish Tales ook bij de REWE in Duitsland. In 2023 breidt Fish Tales verder uit in onder meer Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.
Bron: Fish Tales
Altijd op de hoogte blijven?
Dossiers
Meer over
Lees ook
Bewuste Visweek zet onbekende helden uit het water in de schijnwerpers
Van 26 september tot en met 2 oktober is de tiende editie van de jaarlijkse Bewuste Visweek: een initiatief van keurmerken Marine Stewardship Council (MSC) en het Aquaculture Stewardship Council (ASC) die alle Nederlanders en Belgen oproept om stil te staan bij duurzame visvangst en verantwoorde viskweek. Daarbij viert MSC dit jaar haar 25-jarig bestaan.
Vis in de media - Week 34
Fascinatie voor oesters, interview met Bart van Olphen en massale vissterfte in de Oder. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.
Fish Tales zoekt nieuwe aandeelhouders
Duurzame visproducent Fish Tales wil verder groeien in de Verenigde Staten. Om dit mogelijk te maken zoekt het bedrijf aandeelhouders via online platform Eyevestor. In totaal wil Fish Tales 1,2 miljoen euro op halen.